Реклама / Ads
3| 3320 |22.06.2021 НОВИНИ

Партиите са похарчили два пъти по-малко пари за отразяване спрямо април. Кой даде най-много?

.
Източник: БГНЕС
Разходваната сума за медийна реклама в първите десет дни от настоящата кампания е почти два пъти по-малка от средствата, които бяха отделени за същия период за изборите през април – 2 193 858 лв. (без ДДС), показва анализ на Института за развитие на публичната среда (ИРПС).
 

Според експертите това може да се дължи както на намалените средства в партийните каси, така и на не толкова стриктните противоепидемични мерки и възможността за провеждане на кампания на терен.

 

За разлика от кампанията преди два месеца, партията на Цветан Цветанов „Републиканци за България“ и патриотичните формации ВМРО, Воля и НФСБ са в пъти по-скромни в разходите си за реклама (намалението е близо шест пъти). 

 

Интересно впечатление прави, че за разлика от предишни кампании, в тази двете големи търговски национални телевизии – bTV и Нова телевизия, не са предпочитани от политическите субекти. Докато по същото време в кампанията през април, те бяха привлекли почти половината от парите за реклама, в момента в тях са инвестирани около 10 % от партийните средства – и то само от един политически субект. 

 

В същото време, продължава тенденцията партийните телевизии да са трибуна на собствените си централи и да подписват договори именно с тях. 

 

Най-много средства за агитация в медии към момента са отделили трите традиционни формации в страната  – коалицията ГЕРБ-СДС с  264 107 лв., БСП за България, които са похарчили 260 551 лв.  и ДПС  – със 114 490 лв. Така трите формации всъщност са похарчили над 50% от цялата сума, която всички субекти са отделили за медийно отразяване към момента.

 

Не малко средства са вложили и от патриотичното обединение Български патриоти – ВМРО, Воля и НФСБ – 101 140 лв. Най-вероятно те ще продължат да залагат на реклама и до края на кампанията, за да увеличат шансовете си да влязат в следващото Народно събрание след като на изборите през април не събраха необходимия брой гласове.

 

В първата една трета от кампанията 5 субекта нямат сключени договори за отразяване. Това са партия МИР, партия Подем, партия Бригада, Партия на Зелените и Глас народен. „Атака“ не е отделила сума за реклама, но пък има договор за безвъзмездно отразяване в партийната си телевизия Алфа.

 

Кои медии привличат най-много средства?

 

Най-много средства за първите 10 дни от кампанията е привлякла телевизия Евроком – 237 385 лв. В предишни кампании тя беше предпочитана и за реклама, платена със средствата от медийни пакети. Телевизията също така отново сключва безвъзмездни договори с участниците в кампанията. Към момента такива има със следните партии и коалиции: Свобода, БСП за България, Изправи се! Мутри вън!, Движение заедно за промяна, Пряка демокрация и Демократична България.

 

На второ място по привлечени средства е обществената БНТ със 162 520 лв., следвана от вестник 24 часа със 111 250 лв.

 

Впечатление прави, че към този момент двете големи частни национални телевизии БТВ и Нова телевизия са сключили едва по един договор с БСП за България. 

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 6| 3539 |11.06.2021 Румен Чолаков: Младите хора и българите от чужбина отсъстват от листите на партиите . 6| 4298 |09.06.2021 ЦИК определи номерата на партиите и коалициите . 3| 2907 |09.06.2021 Теглят жребия за номерата на партиите и коалициите в бюлетината . 6| 3126 |24.05.2021 Още 2 дни партиите и коалициите се регистрират в ЦИК

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads