13|
6175
|21.02.2016
НОВИНИ
С петиция експерти ще връщат предмета Психология в училище

Противно на факта за зачестилите нападенията в училище, се реши предметът Психология да отпадне от учебната програма. Затова група от психолози решиха да внесат петиция в Министерство на образованието. Мотивите си обясниха в предаването „Събуди се“ по Нова телевизия психолозите Ани Владимирова, Пламен Димитров и Асен Йорданов.
„В Русия има 3 вида програми за въвеждане на психологически умения у децата, които започват от 1 клас. Направете си сметка. Трябва детето да се учи от съвсем малко на самоконтрол“, подчерта Ани Владимирова. По думите й родителите не са в състояние сами да се справят с децата си без помощта на специалисти. „Преди, като се прибереш и затвориш вратата, беше спокоен за детето си. Сега не е така. Ти не знаеш постоянно детето ти къде е в компютъра, в телефона, в таблета“, категорична бе тя.
„Аз се надявам, че дори този неблагополучен повод ще ни отвори врата за градивен диалог. Нужна е системна, институционална рамка. Психолозите, психологическите съветници имат нужда от подготовка, за да постигаме успехи. Ние искаме системен, продължаващ диалог, а не откъслечни мероприятия“, посочи Пламен Димитров.
„Репутацията на училищната институция отдавна не се свърза с възпитанието, а само с образованието. Тече трескава подготовка да се набута колкото се може повече материал. Психологията трябва да се преживява, не да се преподава в класическия смисъл“, на мнение бе Асен Йорданов. „В изследването, което проведох, стана ясно, че училищната агресия не просто расте, тя е станала по-жестока", добави той.
„Аз се надявам, че дори този неблагополучен повод ще ни отвори врата за градивен диалог. Нужна е системна, институционална рамка. Психолозите, психологическите съветници имат нужда от подготовка, за да постигаме успехи. Ние искаме системен, продължаващ диалог, а не откъслечни мероприятия“, посочи Пламен Димитров.
„Репутацията на училищната институция отдавна не се свърза с възпитанието, а само с образованието. Тече трескава подготовка да се набута колкото се може повече материал. Психологията трябва да се преживява, не да се преподава в класическия смисъл“, на мнение бе Асен Йорданов. „В изследването, което проведох, стана ясно, че училищната агресия не просто расте, тя е станала по-жестока", добави той.
Моля, подкрепете ни.






Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads