Министър Вълчев поиска да се върне повтарянето в първи клас
Вълчев бе в града за Деня на народните будители, където присъства на откриването на паметник на Стоян Омарчевски и коментира проблемите с обхвата на децата в образователната система. Министърът заяви, че ключов проблем остава незнанието на български език, което затруднява усвояването на останалите предмети, като адресира думите си до децата от ромското и турското малцинство. Само преди година, когато в НС бе проведен ожесточен дебат дали да се върне възможността за повтаряне в трети и четвърти клас, образователното министерство твърдо бе против. "Опитът в редица държави показва, че повтарянето на началния етап често дава негативен ефект и дори води до трайно отпадане на децата от образователната система и дори може да доведе до сегрегация", казваха тогава от ведомството. За разлика от малките ученици, в по-горните класове - от пети до единадесети, могат да бъдат оставени да повтарят годината.
В изказването си днес Вълчев добави, че повтарянето на първи клас при необходимост, когато ученикът не владее български език, е "по-добър вариант, отколкото детето да отпадне от системата". Предложено е въвеждането на езикова интеграция, подобна на практиката в други европейски страни, при която децата, които не владеят български, започват с обучение само по езика, преди да преминат към останалите учебни дисциплини, пише БТА.
Красимир Вълчев подчерта, че в някои общности отговорността към образованието и ежедневното посещение на училище е ниска и затова преди две години са били отделени средства за образователни медиатори – хора от общността, които ежедневно посещават домовете на децата и работят за редовното им присъствие. Вълчев уточни, че Министерството на образованието е безкомпромисно по отношение на прикриването на отсъствия.
Моля, подкрепете ни.