Пилот: Взето е правилно решение за катапултиране, при кацане няма време за реакция
В такъв етап на полета преди кацане, самолетът е с минимална скорост и при възникване на такава сериозна ситуация, дори секундата може да доведе до трагедия. Пилотът не може да възстанови управляемостта на самолета в следващите секунди. Катапултът е така устроен, че да бъде под нивото на смъртоносния камшичен удар. Всичко е за претоварване под 12.
Все пак зависи от позата на пилота и други фактори. Получавало се е сплескване на прешлени. При завъртане на главата назад е загинал пилотът, чувал съм. Не е добре, когато губим самолет. Това са 8 ремонтирани самолети и бе добре регулярно да летят. Не сме достатъчно захранени с определен брой самолети. Важно е, че пилотът се е усъмнил. Самолетът не е кой знае колко много налетял.
Самолетът допуска грешки, а пилотът се стреми да ги отстранява. При кацане скоростта е намалена и ако възникне проблем, няма време за реакция. Тези самолети летят често ниско и там са на повишени скорости, това е свързано с препятствия. Дефицитът от време е малко. Пилотът се готви на земята непрекъснато. Малко се лети и натренираността също. Тя се получава във въздуха. Щом се лети има инциденти. Ще възникват откази, но ние трябва много да летим.
Черната кутия на разбилия се Су-25 е намерена и днес ще бъде свалена и иззета. Това коментира в ефира на „Здравей, България” военно-окръжният прокурор Христо Тинев.
Той коментира, че се очаква днес пилотът да бъде разпитан подробно, тъй като вчера с него е направена само беседа. „Беше в такова състояние, че обясненията му бяха несвързани, защото беше на системи. Не можеше да бъде абсолютно конкретен”, поясни прокурорът.
Генерал Спас Спасов с нови подробности за инцидента с пилот край Безмер
По думите на Тинев е рано да бъде казана, каквато и да е била версия за инцидента. „В такива случаи са техническа неизправност, грешка на пилота или друго непредвидено обстоятелство”, допълни той. Извършва се допълнителен оглед на мястото на инцидента.
Моля, подкрепете ни.