3|
5061
|08.01.2015
НОВИНИ
Подписката срещу спиране на влакове се разраства
Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт се включи в подписката срещу предвиденото спиране на 140 влака. Формулирани са още няколко искания.
Ето ги и тях:
ЗА подобряване на условията за пътуване с БДЖ чрез провеждането на анкетни проучвания сред пътниците и жителите на населените места, през които преминават железопътни линии; ЗА реновиране/рециклиране на съществуващия подвижен състав; ЗА политика за увеличаване дела на железопътния транспорт като най-екологичен, енергоефективен и безопасен; ПРОТИВ закриването на железопътни линии, гари и спирки.
За нас е абсолютно неприемливо втората най-зависимата от вноса на петрол страна в ЕС след Кипър; държавата, чиито бюджет зависи в най-голяма степен от акциза на горивата; страната, която е на 3-то място в света по смъртност от мръсен въздух; държавата, която е на едно от челните места в ЕС по брой загинали при ПТП на 1 000 000 жители; страната, където цели региони са обезлюдени, поради липса на елементарни условия за живот, включително удобен и достъпен обществен транспорт, да води политика за съкращаване на железопътните превози и допълнително влошаване на транспортното обслужване.
Абсурдно да се говори за „губещи" железопътни линии, а да не се коментира дали има „печеливши" шосета и че на практика, българските данъкполатци плащат за поддръжката както на железопътни, така и на асфалтови пътища, а винетните такси за автобусите са 15 ПЪТИ ПО-НИСКИ от инфраструктурните такси за вагоните.
Считаме, че съкращаването на служители не само няма да реши проблемите, но още повече ще задълбочи кризата. Вече имаме горчив опит от последното масово съкращение, което доведе до закриване на гари, до липса на системна поддръжка на железопътния състав и до липса на контрол върху безопасността както на инфраструктура, така и на превози.
За нас е неясна и непрозрачна методиката за премахване на влаковете - уж се твърди, че ще бъдат слабо населените, а в същност се спират едни от най-натоварените крайградски влакове (дестинации София-Перник, София-Своге и др.). Тъй като няма маркетингови изследвания, на практика новите-стари министри на транспорта и ръководство на дружеството премахват влакове на случаен принцип.
Носят се слухове, и че определени влакове се спират, за да бъдат подпомогнати закъсали автопревозвачи (по линията Септември - Добринище се спират 2 от 4 влака). Показателно за липсата на клиентоориентираност е, че решението за спирането на влакове ще се вземе в последния момент. Тове ще създаде допълнително объркване сред пътниците.
Още нещо любопитно - средствата на БДЖ ПП в Бюджет 2015 са орязани с 18%, а бройката влакове се намалява с 23%. Така вероятно накрая на годината дружеството ще се излезе на „печалба", която ще бъде за сметка на българския данъкоплатец.
Дали ще бъдат 170 или 140 млн. лв. компенсация - продължава не е ясно как се харчат тези средства и липсва всякаква прозрачност колко „струва" всеки един влак - неговата експлоатация, разходи за песонал и т.н. Носят се слухове, че част от субсидията на БДЖ не влиза в дружеството, а се пренасочва директно в черни партийни каси.
Припомняме нашата позиция, че продажбите на имоти, сгради и други активи на БДЖ са откровена злоупотреба, тъй като в момента дружеството ползва своите доскоро собствени почивни бази срещу наем. Това на практика означава, че вместо да инвестира в собствена дейност, министерството и ръководството на дружеството предпочитат железницата да върви към ликвидация, заявяват от Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт.
Вижте къде още текат подписки:
На гарите Пазарджик, Септември и всички населени места по Теснолинейката „Септември - Добринище"
В Габрово, Горна Оряховица, Димитровград, Велико Търново, Дряново, Трявна, Русе, Павликени, Плевен, Враца, Мездра, Стара Загора, Карлово.
ЗА подобряване на условията за пътуване с БДЖ чрез провеждането на анкетни проучвания сред пътниците и жителите на населените места, през които преминават железопътни линии; ЗА реновиране/рециклиране на съществуващия подвижен състав; ЗА политика за увеличаване дела на железопътния транспорт като най-екологичен, енергоефективен и безопасен; ПРОТИВ закриването на железопътни линии, гари и спирки.
За нас е абсолютно неприемливо втората най-зависимата от вноса на петрол страна в ЕС след Кипър; държавата, чиито бюджет зависи в най-голяма степен от акциза на горивата; страната, която е на 3-то място в света по смъртност от мръсен въздух; държавата, която е на едно от челните места в ЕС по брой загинали при ПТП на 1 000 000 жители; страната, където цели региони са обезлюдени, поради липса на елементарни условия за живот, включително удобен и достъпен обществен транспорт, да води политика за съкращаване на железопътните превози и допълнително влошаване на транспортното обслужване.
Абсурдно да се говори за „губещи" железопътни линии, а да не се коментира дали има „печеливши" шосета и че на практика, българските данъкполатци плащат за поддръжката както на железопътни, така и на асфалтови пътища, а винетните такси за автобусите са 15 ПЪТИ ПО-НИСКИ от инфраструктурните такси за вагоните.
Считаме, че съкращаването на служители не само няма да реши проблемите, но още повече ще задълбочи кризата. Вече имаме горчив опит от последното масово съкращение, което доведе до закриване на гари, до липса на системна поддръжка на железопътния състав и до липса на контрол върху безопасността както на инфраструктура, така и на превози.
За нас е неясна и непрозрачна методиката за премахване на влаковете - уж се твърди, че ще бъдат слабо населените, а в същност се спират едни от най-натоварените крайградски влакове (дестинации София-Перник, София-Своге и др.). Тъй като няма маркетингови изследвания, на практика новите-стари министри на транспорта и ръководство на дружеството премахват влакове на случаен принцип.
Носят се слухове, и че определени влакове се спират, за да бъдат подпомогнати закъсали автопревозвачи (по линията Септември - Добринище се спират 2 от 4 влака). Показателно за липсата на клиентоориентираност е, че решението за спирането на влакове ще се вземе в последния момент. Тове ще създаде допълнително объркване сред пътниците.
Още нещо любопитно - средствата на БДЖ ПП в Бюджет 2015 са орязани с 18%, а бройката влакове се намалява с 23%. Така вероятно накрая на годината дружеството ще се излезе на „печалба", която ще бъде за сметка на българския данъкоплатец.
Дали ще бъдат 170 или 140 млн. лв. компенсация - продължава не е ясно как се харчат тези средства и липсва всякаква прозрачност колко „струва" всеки един влак - неговата експлоатация, разходи за песонал и т.н. Носят се слухове, че част от субсидията на БДЖ не влиза в дружеството, а се пренасочва директно в черни партийни каси.
Припомняме нашата позиция, че продажбите на имоти, сгради и други активи на БДЖ са откровена злоупотреба, тъй като в момента дружеството ползва своите доскоро собствени почивни бази срещу наем. Това на практика означава, че вместо да инвестира в собствена дейност, министерството и ръководството на дружеството предпочитат железницата да върви към ликвидация, заявяват от Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт.
Вижте къде още текат подписки:
На гарите Пазарджик, Септември и всички населени места по Теснолинейката „Септември - Добринище"
В Габрово, Горна Оряховица, Димитровград, Велико Търново, Дряново, Трявна, Русе, Павликени, Плевен, Враца, Мездра, Стара Загора, Карлово.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads