Петък, 24 Ноември 2017, 13:15
Frognews
1| 3003 |15.08.2016

Л. Пожарлиев: Магистралите ни се градят със скорост от 5 км на година

.
Когато има политическа воля, се намират средства и начини да се построи магистрала, каза Любомир Пожарлиев, изследовател, който прави докторат в Германия за автомобилността между Запада и Изтока през 20-и век.

Статистиката показва, че магистралите у нас се градят със скорост от 5 км на година. В Хърватия, например, се произвеждат по 100 км аутобана годишно, посочва пред БНР Пожарлиев.

 

Любопитно е да се погледне картата на България откъм магистрали. Те са мислени като вътрешни, не като свързване с други държави. София е свързана с Пловдив, Варна и Бургас. Нито една не води към район, който е населен с малцинства. Това е вътрешен затворен кръг, често отворен път към други държави, светове и групи, към Запада и Изтока, подчерта Пожарлиев.

 

От времето на социализма нямаме магистрала, която да води в чужбина, тъй като сме били заобиколени от държави, смятани за враждебни. Неналичието на инфраструктура е форма на политически контрол. Определени групи биват държани извън инфраструктурата или тя се ограничава само на местно ниво. 

Булевард "България" също е подобен пример - връзка само с резиденцията на Живков тогава, отбеляза Пожарлиев.

 

В съседна Югославия приоритетът пада върху магистрали и автомобилостроене. За нас приоритет е по-скоро атомната енергетика, което ни доближава до съветския модел. Подобна тенденция се забелязва и сега.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. Задава се нова широка коалиция в Германия 1| 634 |24.11.2017 . Вижте къде ЧЕЗ ще спира тока 0| 750 |24.11.2017 . Външен натиск ли скъса договора на BIT с Люба Кулезич? 4| 2844 |24.11.2017 . Няма да се признаваме за виновни по делото срещу БЕХ 1| 1182 |24.11.2017

КОМЕНТАРИ

Реклама
Реклама
Реклама

БЛОГОВЕ

Ние използваме "бисквитки", за да улесним Вашето сърфиране и да Ви покажем съдържание, което може да Ви заинтересува. Използвайки този сайт, Вие се съгласявате с нашите условия

Разбрах