Pop Mart превзема стратегията на Disney, за да умножи успеха на Labubu

Китайската компания Pop Mart се вдъхновява от стратегията на Disney, за да превърне Labubu – усмихнатото чудовище в бранд с дълготрайна стойност. Според изпълнителния директор и съ-оперативен директор Si De, ключът е в дългосрочното управление на интелектуалната собственост, подобно на примера с Мики Маус, създаден преди почти век.
Labubu не е просто играчка. Pop Mart успя да привлече глобална аудитория не заради цената, а заради емоционалната и креативна стойност на героя. Компанията вече работи върху разширяване на вселената на Labubu с нови продукти, съдържание, магазини и дори тематични паркове, следвайки модела на Disney за изграждане на бранд с дългосрочен живот.
Популярността на Labubu катапултира Pop Mart на върха на пазара. Акциите на компанията поскъпнаха почти двойно през тази година, а пазарната й стойност надминава съвкупната на Hasbro, Mattel и Sanrio. Според анализатори, Pop Mart продава не просто играчки, а начин на живот, който привлича главно млади жени – група потребители с висока покупателна способност, досега пренебрегвана от арт-играчките.
С успеха на Labubu нараства и интересът към китайската индустрия с арт-играчки, като нови компании и артисти се включват с цел да създадат свои интелектуални брандове. Популярността на героя повлия и на продажбите на други фигурки на Pop Mart като Molly, Skullpanda и Crybaby, всяка с продажби над милиард юана за първата половина на годината.
Основата на успеха се корени в стратегическите решения на основателя и CEO Wang Ning. Отворил през 2010 г. магазин за лайфстайл в Пекин, той бързо разпозна потенциала на арт-фигурките и се фокусира върху тях, осъзнавайки, че Pop Mart трябва да притежава собствената си интелектуална собственост. С помощта на дизайнерите на Molly и последвалата колекция Labubu, компанията изгражда модел на „сляпа кутия“, който превръща всеки пакет в изненада и увеличава емоционалната стойност за потребителите.
Pop Mart вече черпи от уроците на Disney, но предизвикателствата са налице. Дали компанията ще успее да задържи позицията си и да устои на конкуренцията в бързо разрастващия се пазар на арт-играчки, остава да видим.
Моля, подкрепете ни.





