Четвъртък, 27 Юли 2017, 17:33
Frognews
0| 2496 |22.01.2017

Потебителският съвет към ЧЕЗ призова да бъдат създадени условия за облекчаване на клиентите през зимата

.
Потребителският съвет към ЧЕЗ България обсъди високата консумация на електроенергия, породена от ниските температури през декември и началото на януари и как тя се отразява върху сметките за електроенергия, които ще бъдат платени през януари и февруари.

Фактурираните от „ЧЕЗ Електро България“ данни показват, че средното потребление на битовите клиенти в Западна България през декември 2016 г.

Потребителският съвет към ЧЕЗ България обсъди високата консумация на електроенергия, породена от ниските температури през декември и началото на януари и как тя се отразява върху сметките за електроенергия, които ще бъдат платени през януари и февруари. Фактурираните от „ЧЕЗ Електро България“ данни показват, че средното потребление на битовите клиенти в Западна България през декември 2016 г. е 313 киловатчаса, което е с 15% по-високо от средното потребление предишния декември. Нарасналата консумация е причина за очакван аналогичен ръст и в средната сметка по фактура - 58 лева през декември 2016 г. спрямо 50 лева през декември 2015 г.

 

„Посочените стойности са осреднени за целите на статистиката. Сметката на всеки клиент се формира на база индивидуалното потребление и отразява реалното количество консумирана електроенергия. Фактурите на някои клиенти може да бъдат с леки промени или без промени, докато на други клиенти увеличението да е значително в зависимост от начина на отопление, използваните електроуреди и други фактори“, заяви Димчо Станев, директор Обслужване на клиенти в ЧЕЗ България ЕАД.

 

Експертите от Потребителския съвет разгледаха причините за високите сметки за електроенергия през зимата, които се дължат главно на сезонността в консумацията на електроенергия и неефективното й използване. Експертите обсъдиха възможностите за оптимизиране на потреблението и разходите през зимата. Те откроиха конкретни поведенчески и инвестиционни мерки, като намаляване на температурата в помещенията, подгряване на пералнята и бойлера до по-ниски температури, изключване на електроуредите от мрежата, когато не се ползват, подмяна на дограмата, саниране на жилищата, използване на уредени от висок енергиен клас и други, които са в състояние да доведат да намаляване на месечната сметка за електроенергия с 15% до 30%.

 

Членовете на Потребителския съвет се обединиха около необходимостта от повишаване на познанията на потребителите в  областта на енергийната ефективност, подкрепа на енергийно бедните и възможност за плащане на равни месечни вноски, каквито са успешните практики в редица европейски държави.

 

 

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. Първо във Фрог: Арлин Антонов се кандидатира за кмет на Трън 0| 248 |27.07.2017 . Полицаи върнаха забравена чанта с 6000 евро на млада двойка 0| 250 |27.07.2017 . Пак трагедия с 16-годишен шофьор 0| 403 |27.07.2017 . Юнкер заклейми двойните стандарти за храните 1| 724 |27.07.2017

КОМЕНТАРИ

Реклама
Реклама
Реклама

БЛОГОВЕ

Ние използваме "бисквитки", за да улесним Вашето сърфиране и да Ви покажем съдържание, което може да Ви заинтересува. Използвайки този сайт, Вие се съгласявате с нашите условия

Разбрах