Проф. Христова за Фрог: Моделът на обръснатите момчета отключва агресия у децата
Семействата от среда, в която се чувстваха защитени и затворени, сега живеят в много голяма несигурност. Нашето общество не минава бързо през прехода, защото не скъса с миналите практики. То направи мост между миналото и настоящето и това създаде усещане за объркване, което се отрази и на децата.
Моделите по медиите са мускулести момчета с обръснати глави и силиконови гърли се възприемат. Създаде се повърхностна естетика. Затова децата са много объркани. Съвременните методи на преподаване, които подкрепят детето в придобиване на важни за живота му знания, все още не са практика. На децата им се „налива” знание, което даже не им е необходимо от учебниците в името на „колегите”, които ги пишат. Скокът от ниското ниво в образованието в по-високото е голям без естествен преход. Спира се детският тласък да се търсят знания и се отнема възможността на учителя да го подкрепя. Това поражда агресия.
Деца, които виждат модели вкъщи на борба, на състезания, деца, които виждат като ценности единствено да ходят през уикенда в Гърция и родителите да карат последен модел коли, деца които не се възпитават в гордост от идентичността си, деца, които не са възпитани в ясни социални норми за добро и лошо, приемливо и неприемливо в обществото, такива деца имат възможност да отпушат първичното, което им е заложено и да го проявят в училище.
Хубавата новина е, че думата психолог се среща в новия Закон за училищното образование. Искам да обърна внимание обаче, че един психолог не стига в училище, тъй като децата в някои училища са над 400.
Моля, подкрепете ни.