28|
6089
|10.07.2011
НОВИНИ
Проверка отхвърли обвиненията за кражби на летище София
Летище София е под наблюдение и обект на разследване от европейски институции. Заблуждава се всеки, който смята, че случаят е приключил и всичко продължава по старому.
Това заяви евродепутатката от НДСВ Антония Първанова в предаването „Тази неделя”. Коментарът й бе по повод завършилата проверка на летище София по сигнал, че там се краде от багажа на пътниците. Проблемът бе огласен от Първанова след като самата тя била ограбена. Въпросът е принципен и не касае моя частен случай. Съобщава се някаква положителна статистика, но истината е, че когато в хотела или в дома си хората установят липси, много от тях не се връщат на летището, за да попълват документи и да пишат обяснения, особено ако са чужденци. Така че много случаи остават нерегистрирани, допълни Първанова.
В същото време от Министерството на транспорта съобщиха, че комисията, назначена да провери сигналите, не е установила нарушения, които да обосноват отнемането на лиценза на наземния оператор „Летище София”, както бе поискала Антония Първанова неотдавна.
Проверката била извършена по нареждане на министър Ивайло Московски и шефа на Главна дирекция на "Гражданска въздухоплавателна администрация" Тилко Петров.
Комисията е проверила цялата технология при обработката на багажите, квалификацията на персонала и мерките за сигурност при извършване на дейността. Не са засечени отклонения от утвърденото „Ръководство за дейността при издаването на лиценза".
Обработката на багажите от наземния оператор се осъществява от отдел "Перонно обслужване", състоящ се общо от 250 души персонал. При назначаването на всеки работник се прави проучване на две нива за допуск на перона за работа.
Дейността се изпълнява от 135 товаро-разтоварачи на двусменен 24 часов режим на работа, разпределени в четири смени. От тях 70 човека са със средно образование, 51 със средно специално, един с основно и 13 с висше образование. Всички служители от отдела са преминали квалификационни курсове в учебния център при летището и са получили сертификат за работа на перона като водачи на електрокари и мотокари.
Физически обслужващите екипи на перона обработват в денонощие десетки тонове багаж и карго пратки, като комисията не изключва възможноста за повреда или незаконен достъп до багажите на пътниците. Това обаче би било инцидент, а не практика.
Все пак комисията се е натъкнала на някои недостатъци, най-вече в лентите, които доставят багажите до зоната за сортиране. Там съществуват условия за нанасяне на повреди по багажите. Разпоредено е тези слабости да бъдат спешно отстранени. Багажи могат да бъдат увредени и при неправилно товарене и транспортиране с багажни колички, които нямат странични ограничения и при претоварването им багажите падат по перона, често дръжките на куфарите се повреждат и при препълването им и от тежестта същите се късат, за което оператора няма вина.
Данните от наземния оператор "Летище София" ЕАД показват, че през първото полугодие на 2011 г. са обслужени 840 400 хил. пътници с около 1 250 000 багаж. Статистиката отчита рекламации за изгубени 2 483 багажа, от които за 127 все още продължава издирването в регламентирания срок. 570 са констатираните повреди (колани, колелца, дръжки) и само 10 са постъпилите жалби за липси и кражби. Тези данни не надхвърлят средно приетите норми за подобни случаи в международната практика - 3-6 багажа на 1000.
От проведените по линия на авиационната сигурност 6 инспекции от началото на 2011 г. не са установени пропуски в цялостната дейност на летището.
На 2 и 3 декември 2010 г. Европейската комисия извърши проверка на мерките и процедурите за сигурност на „Летище София" ЕАД. Заключенията от нея са, че всичко е по правилата.
По конкретния случай, изложен в жалбата на г-жа Антония Първанова, от 18 септември 2010 г. с полет FB 437 на АК "България ЕР" за установени липси на ценни вещи от регистрирания й багаж са предприети незабавни действия от служителите на Дирекция "Сигурност" при летище София. Случаят е придаден на Гранична полиция за продължаване на разследването.
По втория случай, за който информира Първанова от 11 юни 2011 г., свързан отново с липса на ценни вещи от багажа на нейната майка Бонка Георгиева, жалба в авиокомпанията не е постъпвала, посочват от Министерството на транспорта.
В същото време от Министерството на транспорта съобщиха, че комисията, назначена да провери сигналите, не е установила нарушения, които да обосноват отнемането на лиценза на наземния оператор „Летище София”, както бе поискала Антония Първанова неотдавна.
Проверката била извършена по нареждане на министър Ивайло Московски и шефа на Главна дирекция на "Гражданска въздухоплавателна администрация" Тилко Петров.
Комисията е проверила цялата технология при обработката на багажите, квалификацията на персонала и мерките за сигурност при извършване на дейността. Не са засечени отклонения от утвърденото „Ръководство за дейността при издаването на лиценза".
Обработката на багажите от наземния оператор се осъществява от отдел "Перонно обслужване", състоящ се общо от 250 души персонал. При назначаването на всеки работник се прави проучване на две нива за допуск на перона за работа.
Дейността се изпълнява от 135 товаро-разтоварачи на двусменен 24 часов режим на работа, разпределени в четири смени. От тях 70 човека са със средно образование, 51 със средно специално, един с основно и 13 с висше образование. Всички служители от отдела са преминали квалификационни курсове в учебния център при летището и са получили сертификат за работа на перона като водачи на електрокари и мотокари.
Физически обслужващите екипи на перона обработват в денонощие десетки тонове багаж и карго пратки, като комисията не изключва възможноста за повреда или незаконен достъп до багажите на пътниците. Това обаче би било инцидент, а не практика.
Все пак комисията се е натъкнала на някои недостатъци, най-вече в лентите, които доставят багажите до зоната за сортиране. Там съществуват условия за нанасяне на повреди по багажите. Разпоредено е тези слабости да бъдат спешно отстранени. Багажи могат да бъдат увредени и при неправилно товарене и транспортиране с багажни колички, които нямат странични ограничения и при претоварването им багажите падат по перона, често дръжките на куфарите се повреждат и при препълването им и от тежестта същите се късат, за което оператора няма вина.
Данните от наземния оператор "Летище София" ЕАД показват, че през първото полугодие на 2011 г. са обслужени 840 400 хил. пътници с около 1 250 000 багаж. Статистиката отчита рекламации за изгубени 2 483 багажа, от които за 127 все още продължава издирването в регламентирания срок. 570 са констатираните повреди (колани, колелца, дръжки) и само 10 са постъпилите жалби за липси и кражби. Тези данни не надхвърлят средно приетите норми за подобни случаи в международната практика - 3-6 багажа на 1000.
От проведените по линия на авиационната сигурност 6 инспекции от началото на 2011 г. не са установени пропуски в цялостната дейност на летището.
На 2 и 3 декември 2010 г. Европейската комисия извърши проверка на мерките и процедурите за сигурност на „Летище София" ЕАД. Заключенията от нея са, че всичко е по правилата.
По конкретния случай, изложен в жалбата на г-жа Антония Първанова, от 18 септември 2010 г. с полет FB 437 на АК "България ЕР" за установени липси на ценни вещи от регистрирания й багаж са предприети незабавни действия от служителите на Дирекция "Сигурност" при летище София. Случаят е придаден на Гранична полиция за продължаване на разследването.
По втория случай, за който информира Първанова от 11 юни 2011 г., свързан отново с липса на ценни вещи от багажа на нейната майка Бонка Георгиева, жалба в авиокомпанията не е постъпвала, посочват от Министерството на транспорта.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads