1|
5120
|13.01.2011
НОВИНИ
Работодатели и синдикати нищят проблеми в БДЖ
Дискусия по проблемите на железопътния транспорт ще проведат представители на работодателите и синдикатите в железниците по повод обявената готовност на структурите на КНСБ и КТ„Подкрепа” за ефективни стачни действия в сектора.
Синдикатите са недоволни от предстоящите съкращения в двете държавни компании – БДЖ и Национална компания „Железопътна инфраструктура”. За участие в срещата са поканени социалният министър Тотю Младенов, заместник-транспортният министър Камен Кичев, както и ръководствата на БДЖ и НКЖИ.
В края на миналата година българското правителство подписа Меморандум със Световната банка за отпускане на общо 600 милиона лева заем на БДЖ и Национална компания „Железопътна инфраструктура”. Около 460 милиона лева от тази сума ще отидат като заем за нуждите на БДЖ покрай преструктурирането на компания в холдингова структура.
Синдикатите вече изразиха притеснения, че парите от Световната банка ще бъдат похарчени за погасяване на най-неотложните дългове на БДЖ и няма да бъдат направени нови инвестиции в железниците.
Синдикалните структури плашеха със стачни действия още около коледните и новогодишните празници, но отложиха намеренията си за края на януари. Те се заканиха да блокират ЖП транспорта у нас, ако дружеството бъде преструктурирано без инвестиции и с цената на съкращения.
Плановете предвиждат намаляване на персонала в БДЖ с 1800 души през следващите четири години, а от другото дружество трябва да си тръгнат близо 7000 души до 2017 година, в случай че бъдат съкратени някои жп линии.
От БДЖ вече увериха, че тази година няма да съкращават експлоатационен персонал и че оптимизацията на служителите ще става най-вече по естествен път, тъй като има много служители в предпенсионна възраст.
Синдикатите ще настояват пред ръководството на двете жп компании и представителите на министерството на транспорта и министерството на труда и социалната политика да се гарантират работните места и доходите на приблизително 28-те хиляди работещи в железниците.
В края на миналата година българското правителство подписа Меморандум със Световната банка за отпускане на общо 600 милиона лева заем на БДЖ и Национална компания „Железопътна инфраструктура”. Около 460 милиона лева от тази сума ще отидат като заем за нуждите на БДЖ покрай преструктурирането на компания в холдингова структура.
Синдикатите вече изразиха притеснения, че парите от Световната банка ще бъдат похарчени за погасяване на най-неотложните дългове на БДЖ и няма да бъдат направени нови инвестиции в железниците.
Синдикалните структури плашеха със стачни действия още около коледните и новогодишните празници, но отложиха намеренията си за края на януари. Те се заканиха да блокират ЖП транспорта у нас, ако дружеството бъде преструктурирано без инвестиции и с цената на съкращения.
Плановете предвиждат намаляване на персонала в БДЖ с 1800 души през следващите четири години, а от другото дружество трябва да си тръгнат близо 7000 души до 2017 година, в случай че бъдат съкратени някои жп линии.
От БДЖ вече увериха, че тази година няма да съкращават експлоатационен персонал и че оптимизацията на служителите ще става най-вече по естествен път, тъй като има много служители в предпенсионна възраст.
Синдикатите ще настояват пред ръководството на двете жп компании и представителите на министерството на транспорта и министерството на труда и социалната политика да се гарантират работните места и доходите на приблизително 28-те хиляди работещи в железниците.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads