Развален телефон за цените – властта уплаши купувачите, а не спекулантите

Имате една минерална вода в един град, а след няколко часа навсякъде по медиите пише, че цените скачат с 83%. Аз нямам нищо против един да надуе цената, но на рафта да има още девет води и тогава ще видите какво ще се случи с този продукт, с този търговец. Той няма да продава, хората ще дадат парите си на неговите конкуренти. Но когато няколко наведнъж си увеличат цените, тогава имаме проблем. И именно това трябва да се наблюдава.
Така че трябва много внимателно да се борави числата, тъй като много лесно се получава ефекта на разваления телефон, включително и в социалните медии, каза още Николов по bTV.
Съвсем скоро Хърватия направи една много хубава наредба за формиране на цените. Това го приветствам. Те направиха две неща. Въведоха котвена цена, т.е. задължиха търговците да напишат на етикетите каква е била цената на продукта към 2 май т.г. Като видя като потребител, че има поскъпване, ще знам, че цената е мръднала нагоре. Второто нещо е, че задължиха големите вериги всяка сутрин да си публикуват цените в база данни, достъпна за всички хора. Не всички 10 000 стоки в супера, а основните продукти. Това дава възможност моментално да се развихрят всички програмисти да правят такова приложение. Аз като потребител ще мога за 5 минути да реша в кой магазин да отида, а не да обикалям в жегите, обясни той.
Турците направиха такъв сайт само преди половин година и е много удобно. То е и по град, и по вериги, може кошница да си направите и да видите в кой магазин колко пари ще ви излязат покупките, обясни още той.
Моля, подкрепете ни.





