Ресторантьори гневни на клиента, платил 490 лв. за три пържоли. Искат да го съдят
От браншовите организации изпратиха съобщение до медиите, в което отбелязват, че мъжът се е опитал да навреди на ресторанта, за да "получи своята минутка слава". Те изтъкват, че за всеки един подобен случай в бъдеще също ще завеждат дела.
Гореспоменатите организации посочват в позицията си, че реакцията на медиите, отразили случая, е антиреклама за българския туризъм. Според тях "някои медии участват в своебразно състезание по очернянето на летния ни сезон".
Налице е оплакване и от Комисията за защита на потребителите (КЗП). Вчера от КЗП информираха, че извършват проверка в ресторанта във Варна, като уточниха, че са установени няколко нарушения. От комисията допълниха, че ценоразпис за 100 г., какъвто е случая с пържолите, е допустим само за много скъпи екзотични риби и други, които клиентът може да види на живо и са въпрос на индивидуална оферта към потребителя.
"Настояваме за незабавно прекратяване на проверката срещу заведението и обявяването на практиката за продажба на скъпи храни за напълно стандартна и лоялна. Настояваме за извинение от директора на КЗП за твърденията, споделени в национален ефир, уронващи престижа на целия бранш", пишат от организациите.
Те изтъкват освен това, че ресторантьорският бранш не може да носи отговорност за липсата на образование и култура на хранене у някои клиенти.
"Имаме достатъчно служители, които могат да отговорят на въпросите на нашите клиенти, стига те да имат нужния интелект, за да попитат", заключват браншовите организации.
Моля, подкрепете ни.