Родители и учители искали един учебник по предмет
Идеята за един учебник беше одобрена и от родители и експерти. Когато казвате, че учебникът е труден и неразбираем, не е виновен МОН, а издателствата, категорична е Клисарова. Ние обявяваме конкурс, след което одобряваме, но за съдържанието на учебника отговаря друг. МОН одобрява 3 учебника, които финансира. Конкурсното начало и конкуренцията не е нарушена, защото участват различни авторски колективи. Според министър Клисарова корупционните практики съществуват, но се цели заобикалянето им. Тя добави, че има случаи, при които за участие в колектив при написването на учебник хонорарът е 136 000 лв. „Трябва ли да са такива хонорарите", попита министърът.
При единния учебник ще има прозрачност. Този авторски колектив, който спечели, се публикува на страницата на учебника. Той се подготвя от учители, които знаят кое е по-трудно за децата. Ако има забележки от родителите, е възможно да се нанесат корекции. Тежестта на раниците също би могла да намалее, ако се въведе този учебник.
Началният курс, ако не се справят с материала трябва да повтаря годината, коментира Клисарова. Тя се аргументира с това, че външното оценяване при учениците от 4-ти клас, е задължително. Петокласниците, които са неграмотни и не се справят с материала, спират да ходят на училище.
Клисарова посочи още, че от централния бюджет са заделени 100 млн. лв. допълнително за образование и от тях ще бъдат подпомогнати засегнати от наводненията училища. Абсолютно наложителни са седем ремонта.
Според нея е необходимо да се действа бързо, за да може през летните месеци да бъдат възстановени училищата и на 15 септември да отворят врати за своите ученици.За делегираните бюджети Клисарова отбеляза, че са направени две стъпки.
„Сложихме условно постоянните разходи. Това беше важно особено за малките училища. Втората стъпка е гарантираната минимална входяща работна заплата", обясни министърът. Тя добави, че се обсъжда проект, с който да се финансират учители, които през лятото да работят с изоставащи в училище деца.Клисарова изтъкна, че професионалното образование ще гарантира професия от една страна, а от друга не пречи да се завърши след това висше образование.
Моля, подкрепете ни.