Сандов: Спирането на проекта за АМ ”Струма” бе добрият начин той да продължи напред както трябва
“Обвиняват ме, че с това решение излагам на риск средствата, които до момента са получени по линия на автомагистрала “Струма”. В писмо на ЕК, което вчера публикувах, ясно се казва, че няма риск за средствата досега, ако проектът изпълнява всички условия. Mоят прочит на това писмо е, че ако беше се случила тази отсечка по начина, по който ГЕРБ измениха проекта, то тогава щеше да се измени цялостният проект, по който са дадени средствата до момента за всички останали участници в него”, така обоснова решението си Сандов.
Той обясни, че намеренията му не са били да положи подписа си за край на проекта в последния му работен ден. това е станало, защот описмото е пристигнало в средата на миналата седмица. “Не е като да е стояло нещо на бюрото ми известно време и аз в последния момент да съм го разписал на изпроводяк”, каза той. “Аз предвидих, че това може да се случи, ако АПИ не се съобрази с всички аргументи, които ЕК, Природозащитното движение и ние като министерство имахме. Няколко месеца положихме усилия да ги убедим да се направят равностойните алтернативи и да се мисли за нова оценка. Но АПИ и Гроздан Караджов упорито не желаеха да се съобразят с това и се стигна до този резултат”, допълни ексминистъра на околната среда и водите.
Той обаче беше категоричен, че това не е крачка назад. “Има оценка за въздействието на околната среда за целия проект и тя не включва трасето през Кресненското дефиле. Тя- в частта от Симитли до Кресна - трябва да мине или през тунел, или през източен обход. Много от тези неща вече съществуват и бързо може да се направи процедурата. Въпрос на възложителя е да го направи. Има време до края на следващата година за предварителни действия, за да е направи технически проект за една от двете алтернативи и в рамките на следващия програмен период от догодина до 2029г. да бъде завършен”, обясни Сандов.
Моля, подкрепете ни.