Сделка с водка „Absolut” за 5, 63 млрд. евро
Сделката не включва закупуване на 10-те процента собственост на „V&S в Beam Global Spirits & Wine Inc”. Парижката компания „Pernod Ricard” очаква икономии от 100 до 150 млн.евро през следващите четири години, като окончателните договори трябва да бъдат подписани към средата на 2008 г. Те са известни с дистрибуцията на руската водка „Stolichnaya” извън територията на Русия.
С тази сделка компaнията „Pernod Ricard” ще трябва да прекрати правото си за диистрибуция извън руския пазар на водка „Stolichnaya”, но ще стъпи по-здраво на пазара на алкохолни напитки в Европа и САЩ. Според последните проучвания, „Absolut” държи 9% пазарен дял в САЩ, като отстъпва единствено на хитовата за американците водка „Smirnoff”.
Шведското правителство продава компанията „Vin & Sprit” като част от плана си да генерира свободни средства в рамките на 34 млрд. долара до 2010 г.
Лондонската компания „Diageo”, която е собственик на марките „Smirnoff” и „Guinness”, се отегли от търга за “Absolut” и предпочете да плати 459 млн. паунда за половината ации на холандската „Ketel One”. Годишната печалба на „Diageo” от продажби на алкохол е 2,1 млрд. паунда.
Шведската компания официално излиза на американския пазар през 1979 г., като в момента продава по 11 млн. каси с водка произведена от зимна пшеница.
Американският пазар е отговорен за половината продажби на предприятието. „Vin & Sprit” разнообразиха предлаганите продукти, като добавиха различни вкусове към тях и подеха разточителна рекламна кампания по цял свят.
През миналата година само в САЩ са били продадени 45.2 млн. литра водка Absolut, докато общият обем на продадена водка в страната е бил 491.9 млн. литра. Американският пазар на водка е най-голям в света по приходи, но втори по количество след руския. В САЩ се консумират най-вече алкохолни напитки от по-висок ценови сегмент. Frognews.bg
Моля, подкрепете ни.