Сряда, 28 Юни 2017, 13:40
Frognews
0| 2953 |17.05.2016

Шефът на БДЖ: Кризата в ”Товарни превози” в Европа пречи на приватизацията у нас

.
Владимир Владимиров
Има обективни фактори, които пречат на приватицията на ”Товарни превози”. Така изпълнителният директор на ”Холдинг БДЖ” Владимир Владимиров обясни поредния неуспешен опит за приватизация. Според него, причината не е това, че няма кандидат.
"Товарни превози" в цяла Европа са подложени на една много силна конкуренция поради една много проста причина: променя се структурата на индустрията. Сферата на услугите вози по-малко товари. Дори и самите индустрии поради технологичнотото си обновление започват да возят друг вид товари - много по-леки товари с много по-малки обеми. Това означава, че работата вече и друг тип и по-малко. Това означава и голяма конкуренция. За да бъдат печеливши товарните превози в Европа, вече е задължително да возят на много дълги разстояния. Пазарът в България е малък и разстоянията от тази гледна точка не са достатъчно дълги. Тежкото състояние, в което се намират повечето товарни превози в Европа, не им позволява да направят разширяване и да направят една инвестиция в България, това заяви пред БНТ Владимир Владимиров.

Според него всички останали причини са малко или повече спекулация. Включително и това, че могат да бъдат наложени запори поради това да бъде спряна приватизацията.

 

"Задълженията към тези, които потенциално могат да наложат запори, облигационерите по втория облигационен заем са 134 млн.лева вече, т.е. те са намалени. Ако се случи приватизацията, тези пари отиват директно при тях. Хипотетично, ако гледаме старата оценка от първия конкурс - 107 млн. лева, 134 млн. става пренебрежимо малък заемът. Не е това причината за това, че няма кандидат, посочи Владимиров.

Разговорите със синдикатите по отношение на "Товарни превози" били предизвикани от две неща: дали трябва да продължи привартизацията, след като няма явен интерес, а второто е, че имало много позитивни сигнали.

 

Към днешна дата общата задлъжнялост на "Холдинг БДЖ" е 458 млн. лева. Задълженията към банки са 245 млн. лева, т.е. почти 60% намаление. Загубите също са намалели през последната година от новия мандат на ръководството, изтъкна Владимиров.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. Радев: ”Грипен” не са кренвирши, произвеждат се по поръчка 0| 458 |28.06.2017 . Порожанов: Някои храни са много по-скъпи у нас, отколкото в ЕС 0| 1219 |28.06.2017 . Боил Банов пое НДК 0| 1604 |28.06.2017 . Окончателно: Минималната пенсия става 180 лева от 1 юли 0| 2122 |28.06.2017

КОМЕНТАРИ

Реклама
Реклама
Реклама

БЛОГОВЕ

Ние използваме "бисквитки", за да улесним Вашето сърфиране и да Ви покажем съдържание, което може да Ви заинтересува. Използвайки този сайт, Вие се съгласявате с нашите условия

Разбрах