Шефът на БДЖ: Кризата в ”Товарни превози” в Европа пречи на приватизацията у нас
Според него всички останали причини са малко или повече спекулация. Включително и това, че могат да бъдат наложени запори поради това да бъде спряна приватизацията.
"Задълженията към тези, които потенциално могат да наложат запори, облигационерите по втория облигационен заем са 134 млн.лева вече, т.е. те са намалени. Ако се случи приватизацията, тези пари отиват директно при тях. Хипотетично, ако гледаме старата оценка от първия конкурс - 107 млн. лева, 134 млн. става пренебрежимо малък заемът. Не е това причината за това, че няма кандидат, посочи Владимиров.
Разговорите със синдикатите по отношение на "Товарни превози" били предизвикани от две неща: дали трябва да продължи привартизацията, след като няма явен интерес, а второто е, че имало много позитивни сигнали.
Към днешна дата общата задлъжнялост на "Холдинг БДЖ" е 458 млн. лева. Задълженията към банки са 245 млн. лева, т.е. почти 60% намаление. Загубите също са намалели през последната година от новия мандат на ръководството, изтъкна Владимиров.
Моля, подкрепете ни.