След снеговалежите: Екоминистърът разясни има ли повишение на нивата на реките и язовирите
Той коментира и идеята Перловската река да бъде зарибена, както и в нея да се произвежда ток.
„Няма по-естествено нещо от това ток да се произвежда от вода, а във водата да има риби. Перловската река няма как да замени „Мариците”. Но микрогенерацията е много важен сектор в електропроизводството. Това не е изключено и невъзможно. Разбира се няма да е значителен капацитет”, каза Попов.
„По отношение на рибите въпросът стои по-различно. Въпросът е за екологичното здраве на реката. И не само на Перловската, а изобщо на градските реки. Това е инициатива, която скоро ще обявя. Тя е за екологичното здраве на градските реки. Не е въпросът дали в реката в града има риба, а дали цялата река е екологично здрава и чиста”, каза екоминистърът.
„Не е трудно да възстановим екологичното здраве на Перловската река, просто трябва да си гледаме работата”, каза министърът.
В момента се проверяват малки зауствания, които вероятно са свързани с малки квартали, които нямат изградена връзка с канализацията на София. „Това са тунели, в които хората се ровят, за да разберат какво това е. Допускането ми е, че има значителни битови обекти, които се изливат отпадните води в канали, които влизат в реката”, каза Попов.
По отношение на предложението за вятърни електроцентрали в близост до курортите в българската акватория на Черно море, Попов каза, че все още има много проучвания да се направят, но е реалистично офшорна енергия в българското Черноморие да се прави от средата на 30-те години.
„Аз съм против финансовата подкрепа за електрически автомобили. Мина времето за това. Според мен трябва да се електрифицира публичния транспорт в България. Това е много лесно да се направи. Софийският градски транспорт е 85% електрифициран. С наша подкрепа в Русе около 90% от градския транспорт ще бъде електрифициран.
Електрификацията на градския транспорт във всички големи градове в България може да се направи веднага. Такситата могат да се електрифицират на чисто икономически принцип с регулаторни мерки”, каза министър Попов.
От евентуална финансова подкрепа за закупуване на електромобил, биха се възползвали главно по-богатите, смята министърът.
„Тези, които имат най-мръсните коли, няма да се възползват, защото остатъка след 10 000 евро ще е пак непоносим за тях”, заяви Попов.
Моля, подкрепете ни.