„Софийска вода“ напомня как да се предпазят ВиК инсталациите при ниски температури
Припомняме, че поддържането на водомерния възел против замръзване е ангажимент на клиента и препоръчваме да не се допуска температурата да пада под нула градуса при монтирания общ водомер, намиращ се във водомерните шахти, сградите на етажната собственост или в други помещения, където той е монтиран. При липса на такива условия, трябва да бъде добре топлоизолиран и защитен от влага.
С понижаването на температурите рискът от замръзване на тръбите е изключително висок и затова съветваме:
•При необитаемите имоти водата да бъде спряна, а инсталацията източена;
•Вратите и прозорците на неотопляемите помещения трябва да са уплътнени и плътно затворени, а таванът на сградата - добре изолиран.
Отновно външни чешми и тръби е важно да се предриемат следните мерки:
· чешмите не бива да бъдат оставяни да текат или капят – това би довело не само до аварии, но и до ненужно разхищения на вода, а това ще се отрази на потреблението и съответно на месечната сметка;
· задължително е да се спре водата от спирателния кран;
· тръбите трябва да бъдат източени, както и да се премахнат всички маркучи;
· най-добре е външните чешми да бъдат изолирани, като се използват материали, които не поемат влага и не могат да замръзнат.
Водомерните шахти в имотите също трябва да се зазимят чрез поставяне в тях на чували със стърготини, капакът да е дървен и добре изолиран.
За да се предпазят водопроводните инсталации от замръзване:
• инсталацията/тръбите/ трябва да бъдат източени;
• изправността на спирателните кранове е нужно да бъде проверена;
• по възможност, водомерът е препоръчително да е в помещение, в което температурите не падат под нула градуса или да е добре изолиран;
• водомерните шахти трябва да бъдаат зазимени, като за това е необходимо да бъдат добре топлоизолирани;
• водата към всички външни чешми трябва задължително да бъде спряна.
Собтсвениците на имоти, в които не живят целогодишно, е добре да ги посетят и проверят след настъпването на по-добдри метрологични условия и след повишване на температурите.
„Софийска вода“ и нейните екипи са на разположение да окажат съдействие на всички жителите на София и свои клиенти чрез:
· 0800 1 21 21 - 24-часова безплатна телефонна линия;
· www.sofiyskavoda.bg – актуални новини, самоотчети, проверка качеството на водата, подаване на сигнали и др.
Моля, подкрепете ни.