Спаси София: СОС гласува срещу реформа на паркирането, обричат столицата на застой
То предвиждаше десетки промени, сред които драстично ограничаване на служебните абонаменти за институциите, дигитализация и опростяване на процесите, нови места за доставки и зареждане, места за слизане и качване на пътници, промяна на работното време на зоните, така че да отговарят на днешните нужди на града и други. Единствено част от съветници от Демократична България подкрепиха направените от Бонев предложения.
Градските активисти от Спаси София остро критикуват поведението на тези политически партии, на които не им достигна смелост да подкрепят необходимите реформи, въпреки че в предизборната кампания щедро ги обещаваха. „За съжаление съветниците се плъзнаха по популистката вълна и бързо забравиха за обещанията към гражданите. ГЕРБ в кампанията обещаваше безкомпромисни мерки срещу задръстванията и мръсния въздух. Днешното им отмятане от публичните ангажименти не говори добре за тяхната последователност и издава сериозна липса на визия за развитието на София.“ – заяви Борис Бонев.
Стотиците безплатни места, превзети от всички институции в центъра на София, ще продължават да окупират публичното пространство за сметка на гражданите. Няма да има и отделни места за зареждане на магазини, така че хаосът по и около търговските улици ще продължи. Няма да има и отделни места за оставяне на деца и ученици около детските градини и училищата, каквито бяха предвидени в предложението на Бонев, а Зелената зона няма да работи и в събота, така че да се намали хаотичното паркиране около столичните паркове. „Управлението на столицата не означава само рязане на лентички, но и вземане на трудни решения в името на по-доброто бъдеще и решаване на натрупаните проблеми. Очевидно е, че смелост и воля за това няма.“ – казват активистите от Спаси София.
Бонев допълни, че е искрено разочарован от липсата на последователни действия и реални мерки в борбата срещу замърсяването и задръстванията. „Трябва да се запитаме дали животът в днешна София ни харесва. Дали искаме София да продължи да е най-замърсената и задръстена столица в ЕС, дали сме доволни от хаосът по улиците и тротоарите ни. Ако отговорът е не, то логично е да се очаква, че промените са необходими и неизбежни. Сега е моментът за реформи и не случайно, че всички европейски градове работят за намаляване на автомобилите и насърчаването на различните форми на придвижване – градски транспорт и велосипедно движение. Осъзнавам, че част от мерките са непопулярни в краткосрочен план, но са необходими и съм сигурен, че ще доведат до много положителни ефекти. Докога ще отлагаме реформите в София?“ – пита независимият общински съветник.
Моля, подкрепете ни.