Реклама / Ads
1| 3263 |25.01.2025 НОВИНИ

Според холандски измервания: Трафикът в Пловдив е истински ад! В топ 10 на градовете с най-тежък трафик в света

.
Според измервания на холандска компания за транспортен и навигационен софтуер пътуването във втория по големина български град – Пловдив, е истински ад.
 

Пловдивчани прекарват средно по 107 часа годишно в пътуване в час пик, което е с 3 часа повече от престоя в столичните задръствания.







В световна класация Пловдив попада в топ шест на градовете по време, прекарано най-дълго в задръствания.

 

Според местната власт има подобрение в трафика благодарение на наскоро приключили ремонти.

 

„Ситуацията след отваряне на основни булеварди леко се нормализира. Хората да започват да използват градския транспорт. Това е генералното решение.  Градският транспорт, смееме да твърдиме, че от няколко месеца е редовен. Всички линии се изпълняват на 95%. Няма закъснения“, коментира Ерол Садъков, зам.-кмет по транспорта в Община Пловдив, предаде bTV.


Зам.-кметът по транспорта има идеята някога градският транспорт в Пловдив да стане безплатен.

 

Ако е и удобен, предполага се, че хората ще слязат от личните автомобили и трафикът ще се облекчи.

 

България се оказва една от страните с най-тежки задръствания, а един български град се нарежда в топ 10 на градовете с най-тежък трафик в света и това не е София. За да направят това проучване от агенция „Том Том” са изминали 700 милиона километра, в 62 държави на шест континента. Резултатът - Пловдив е шестият най-задръстен град в света, докато столицата София е на 52-о място.

 

На практика пловдивчани прекарват 107 часа на година в колите си. А столичани шофират в задръствания 104 часа за изминалите 12 месеца. И така малко преди Пловдив се нареждат градове като Букурещ и Банкок. Първото място е за Мексико сити.







От Института по транспортна инфраструктура не са изненадани от резултатите. Защото не за първа година Пловдив се нарежда на челно място. „Ние не сме изненадани, че Пловдив расте. Той е втория най-голям град и трябва да го стимулираме, но не може инфраструктурата да възпира растежа на един град”, казва д-р инж. Христо Грозданов от Института по транспортна инфраструктура в ефира на NOVA.

 

От общината в Пловдив имат свое обяснение как градът е попаднал на челните места в света по задръстване. „Трябва да вземем предвид факта, че това изследване е правено през 2022-2023 година, когато по-голямата част на улиците на Пловдив бяха в ремонт”, коментира зам.-кметът по транспорт Ерол Садъков.

 

Експерти съветват Пловдив да вземе пример от Солун и да се построи метро. „Нищо не се прави, има откъслечни идеи, има планове за леко метро и трамваи, но нищо не е разработено”, посочва още инж. Грозданов.

 

 

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 3| 2296 |25.01.2025 Руския петролен разлив в Черно море предизвика спешна министерска среща . 14| 10304 |25.01.2025 Moody’s: В България инфлацията се нормализира, икономиката расте. Шенген и еврозоната - голяма помощ . 1| 2370 |25.01.2025 Денков: ГЕРБ можеха да поискат доклад за еврото и сега. Ако отлагат, в един момент ще стане проблем . 1| 2305 |25.01.2025 Замърсеният въздух може да e фатален за здравето ни. Каква е ситуацията на Балканите?

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads