"Столичен автотранспорт" се чуди на фойерверките около изтичането на 8 хил. литра дизел в Малашевци

Това дружеството посочва във връзка с наредената спешна проверка, която беше наложена от кмета на София Васил Терзиев на 7 март, като заявява, че това е опит да се привлече внимание. "Не виждаме и колко би могла да е "спешна" проверка, разпоредена на 07.03., във връзка със случай от 04.03., по който са предприети всички необходими мерки", посочва дружеството и добавя, че пострадали хора няма, както и щети върху околната среда или инфраструктурата.
Дружеството изтъква, че ще бъде възложено на оторизирана фирма обследване на резервоара за установяване на причината за аварията и на тази база ще бъдат предприети мерки. Резервоарите на нафтостанцията на поделение "Малашевци" са планово почиствани и профилактирани от лицензиран изпълнител през 2018 г.
Освен това посочва, че на 5 март служители на "Столичен инспекторат" са извършили проверка във връзка с аварията на нафтостанцията, но са съставили констативен протокол, без установени нарушения. В съобщението на столичния кмет се посочваше, че ръководството на дружеството не е предоставило документи за техническото състояние на високорисковите съоръжения.
Поискано е съдействие от дирекция "Аварийна помощ и превенция" на СО в деня на аварията, но във Фейсбук публикации се твърди, че ръководството на "Столичен автотранспорт" "една дума не казало по този въпрос". Ако има промяна в установените правила и занапред официалните административни процедури се заменят от статуси във Фейсбук, то молим да бъдем информирани по надлежния ред, недоволни са от "Столичен автотранспорт".
Дружеството описва подробно какво е станало на 4 март, когато е забелязано и изтичането на 8 хил. литра дизелово гориво:
Служителката, която е на смяна, пуска контролен бон от нивомерната система, за да заприходи горивото (нафтостанцията е регистрирана и свързана с НАП и отчита в реално време всеки влязъл и проточен литър).
Общото количество в резервоара е около 49 000 л., а вместимостта на резервоара е 50 000 л.
При повторното контролно замерване, както е по процедура, служителката установява разминаване между отчетеното от доставчика количество и показанията от първата бележка. Заради което прави още няколко замервания и установява прогресивно намаляване на горивото. Външен оглед на съоръженията НЕ установява разлив на нафта.
Своевременно са информирани и ръководството на поделение "Малашевци", и оторизираната фирма за поддръжка на съоръженията. Екипът на фирмата пристига след 40 мин., като потвърждава намаляването на горивото в резервоара чрез контролно измерване с нивомерен прът.
Екипът на поделение "Малашевци" и представителите на фирмата предприемат всички възможни действия, за да спасят максимално количество гориво и да минимизират загубите: поръчват мобилни цистерни, зареждат всички свободни към момента дизелови автобуси, източват гориво в еднокубикови бидони.
В същия ден директорът на поделението търси съдействие от Дирекция "Аварийна помощ и превенция" към СО. Молбата е да помогнат с помпа с голям дебит, която да бъде потопена в резервоара и по-бързо да бъде източено горивото. От дирекцията отговарят, че разполагат само с помпи за вода, но не и за нафта.
Директорът подава сигнал на телефон 112 за помощ от ГД "Пожарна безопасност и защита на населението", като отново пита за потопяема помпа с голям дебит. Пожарната пристига на място и установява, че не може да помогне за изпомпването на горивото от резервоара.
Така единственият възможен начин горивото от резервоар 4 да бъде източено е през нафтоколонките, което се реализира, но бавно. Намаляването на количеството на гориво спира при около 31 000 л в резервоар 4, което дава основание да се допусне, че пробивът в съда е страничен, обяснява "Столичен автотранспорт" и добавя, че са спасени около 9 000 л дизел, а изгубените са около са 8 000 л.
Моля, подкрепете ни.





