Танев настоява за час по гражданско образование
Той, обаче не е позитивно настроен към религията като задължителен час.
Това обобщи самият той на дискусия за гражданското образование, организирана в парламента от Реформаторския блок, пише нюз. бг.
За него 100% от първи до последен клас трябва да има гражданско образование като отделен предмет, а децата трябва да бъдат разтоварени и да се намери място и за този час. Няма анализ и оценка дали това, което се учи сега, е гражданското образование, от което имаме нужда, смята министърът.
Той определи като много дълъг и тежък разговора за религията като задължителен, а не свободноизбираем предмет. Това е въпрос на много политически и експертен анализ. Аз лично не съм убеден, че трябва да бъде задължителен, смята Танев.
По време на самата дискусия шефът на МОН обяви, че, що се отнася до гражданското образование, и родителите са важен фактор, но „учителят е великата инстанция №1". Нужна е решителна, но не революционна промяна в гражданското образование у нас, като за няколко години, поетапно, то трябва да се адаптира към българската културна система, гласи визията на Танев.
Той бе подкрепен и от евродепутата на реформаторите Светослав Малинов, според когото въвеждането на такъв предмет би било сериозна реформа. Качеството на демокрацията е най-зависимо от активността и образованието на гражданите, убеден е Малинов.
За него гражданското образование би се изправило срещу „общия цинизъм в изборния ден" и би довело до информиран избор при гласуване. Аз не можех да работя по тази тема при правителството „Орешарски", тя бе невъзможна, доволен е Малинов от промяната в средата при настоящия кабинет.
Първото несъгласие по темата дойде от шефката на Синдиката на българските учители Янка Такева. Около виждането й се обединиха и някои неправителствени организации.
Според Такева още от детската градина се учат предмети като родинознане, които в определени аспекти разглеждат гражданското образование, но, въпреки тях, сме настроени нихилистично към държавата и институциите.
На този етап не е нужен нов, отделен предмет, а изчистване на вече съществуващите учебни дисциплини - ясно, достъпно и осъвременено съдържание, смята Такева.
По повод оценката 4,50, която РБ постави на всички министри, Танев обяви, че тя дотук е на нещо, което не е цялостно и е трудно подлежащо на оценяване. Аз не бих писал в момента оценки, аргументира се професорът.
Моля, подкрепете ни.