0|
5054
|30.04.2016
НОВИНИ
Търговията с ментета е за 461 млрд. долара

Покупко-продажбата на стоки менте формира 2.5 процента от световната търговия. Това показват резултатите от изследване за търговията с имитиращи и фалшифицирани стоки. Негов автор е Пьотър Стрижовски от Организацията за сътрудничество и икономическо развитие.
Той коментира, че индустрията с фалшивите стоки е по-голяма от търговията с наркотици. Имало дори банани и кокосови орехи с етикет, който имитирал марката на световен производител на плодове.
Анализите на събраните данни показват, че през 2013 г. вносът на фалшиви продукти е 461 млрд. щатски долара. Това прави 2.5% от световната търговия. В ЕС ментетата заемат 5 на сто от вноса и възлизат на 116 млрд. щатски долара. Стрижовски подчертава, че това са само част от реалните данни. В тях не било включено вътрешното производство на имитирани продукти, защото за него нямало как да бъдат събрани данни.
Данните от изследването показали, че производството на фалшификати е концентрирано основно в Азия и по-специално в Китай, който е най-големият производител на имитиращи стоки. Стрижовски коментира, че е нормално най-голямото производство на фалшиви продукти да е в Китай, тъй като страната е най-големият производител практически на всичко. Китайските компании също страдали от фалшифициране и имитиране на продуктите им.
"В Германия също има голямо производство - на коли, на машини, но германската "фалшива индустрия" е почти нула, сравнение с това, което се случва в Китай”, отбеляза експертът. По думите му най-често фалшивите продукти били насочвани към развитите държави или групи от държави - най-често ЕС и САЩ. Това се дължало на факта, че хората в тези държави са готови да платят много, за да получат определена марка. Като цяло обаче фалшиви продукти имало навсякъде. Щом хората са готови да платят за дадена марка, тя е интересна за фалшификаторите
Експертът обобщи, че всяко нещо, което има марка и носи нейното лого, може да бъде фалшифицирано. Най-често се фалшифицирали обувки, дрехи, електронни машини, играчки, часовници, дори фармацевтични продукти. Разпространените по цял свят марки са най-честата жертва на имитация. Обувките на "Nike" оглавяват класацията. Имитирането на много евтини и нискокачествени стоки носи риск за здравето и безопасността, предупреждава Пьотър Стрижовски. Той даде за пример козметиката и пелените за бебета. Пазарът бил залят и с опасни за децата фалшиви играчки.
Анализите на събраните данни показват, че през 2013 г. вносът на фалшиви продукти е 461 млрд. щатски долара. Това прави 2.5% от световната търговия. В ЕС ментетата заемат 5 на сто от вноса и възлизат на 116 млрд. щатски долара. Стрижовски подчертава, че това са само част от реалните данни. В тях не било включено вътрешното производство на имитирани продукти, защото за него нямало как да бъдат събрани данни.
Данните от изследването показали, че производството на фалшификати е концентрирано основно в Азия и по-специално в Китай, който е най-големият производител на имитиращи стоки. Стрижовски коментира, че е нормално най-голямото производство на фалшиви продукти да е в Китай, тъй като страната е най-големият производител практически на всичко. Китайските компании също страдали от фалшифициране и имитиране на продуктите им.
"В Германия също има голямо производство - на коли, на машини, но германската "фалшива индустрия" е почти нула, сравнение с това, което се случва в Китай”, отбеляза експертът. По думите му най-често фалшивите продукти били насочвани към развитите държави или групи от държави - най-често ЕС и САЩ. Това се дължало на факта, че хората в тези държави са готови да платят много, за да получат определена марка. Като цяло обаче фалшиви продукти имало навсякъде. Щом хората са готови да платят за дадена марка, тя е интересна за фалшификаторите
Експертът обобщи, че всяко нещо, което има марка и носи нейното лого, може да бъде фалшифицирано. Най-често се фалшифицирали обувки, дрехи, електронни машини, играчки, часовници, дори фармацевтични продукти. Разпространените по цял свят марки са най-честата жертва на имитация. Обувките на "Nike" оглавяват класацията. Имитирането на много евтини и нискокачествени стоки носи риск за здравето и безопасността, предупреждава Пьотър Стрижовски. Той даде за пример козметиката и пелените за бебета. Пазарът бил залят и с опасни за децата фалшиви играчки.
Моля, подкрепете ни.






Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads