Реклама / Ads
2| 6114 |08.09.2014 НОВИНИ

Вл. Тодоров пред Фрог: Най-много деца гинат в коли

.
60% от децата загиват при превозване в автомобил. Това съобщи пред Фрог нюз председателят на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи по повод решението на КАТ да насити с ченгета улиците на 15 септември.
 

 Децата не загиват нито като пешеходци, нито като велосипедисти, за да се предпиемат такива мерки. Оттук веднага стигаме до извода, че трябва да се проверява безопасното превозване на деца и в тази връзка пътните полицаи трябва да положат усиля в тази посока. Налага се пълен контрол върху това дали хората возят децата си в детски седалки и  детски столчета. Българите все още не са се научили да се грижат за хлапетата и тяхната безопасност. Един родител е готов да даде 1000 лв. за електронна игра на детето си, но за 60 лв. за детско столче не намира пари. Това, което трябва да прави КАТ и ние ще го предложим официално,  е в продължение на 2 седмици пред всяко столично училище да има проверяващи. Всеки родител, който води и взима дете да бъде проверен дали спазва закона. Когато го глобиш 5 пъти за 5 дни, той на 6-тия ден ще отиде и ще купи столче, обясни Тодоров.

 

Според него мярката има двуяк ефект. Когато детето свикне, че в автомола има правила, когато един ден стане вочач също ще ги спазва, убеден е председателят. По думите му в момента обучението по пътна безопасност се провежда абсолютно формално в часа на класния. Както детето цитира стихове на Ботев, така трябва да се учи и на пътна безопасност, за да може да е живо, допълни Тодоров. Той припомни, че това лято има 30 процента ръст на загиналите. Дължи се основно на липса на камери и на тотална незаинтиресованост на МВР. Владимир Тодоров изреди накратко предложенията на асоциацията, които ще бъдат поставени на вниманието на новия парламент.

  

Имаме предложение на неправоспособните водачи да се конфискува автомобила без значение чия собственост е. Другото е  задължително да се въведе здравно досие за младите шофьори. Предлагаме да има определени рестрикции отново тях. Три  или шест месеца след като вземат книжка да управляват с придружител, както и да не могат да карат вечер. Тази мярка се прилага в 18 европейски държави. Другият голям проблем е липсатта на камери. В момента в цялата страна има 15, а са нужни поне 300-350. В Гърция ти свалят номера докато не си платиш глобата. Ние предлагаме нещо по-елегантно, което го има в Швейцария-полицейските коли да бъдат оборудвани с пост-терминали и нарушитилети да могат незабавно да си платят глобата, заключи той.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 10| 5536 |08.09.2014 Кр. Ангарски: Ако бъде затворена КТБ, ще се предизвика системен риск . 0| 4762 |08.09.2014 Висшият съдебен съвет се отчита пред Брюксел . 3| 4890 |06.09.2014 МОСВ предупреждава: Реките още се покачват . 22| 6769 |05.09.2014 Георги Първанов откри във Варна предизборната кампания на Коалиция АБВ

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads