Транспортният министър: В трите железопътни предприятия вече ще има нулева толерантност към нарушенията
Той бе категоричен, че се работи по осъвременяване на нормативната база и повишаване на контрола към всички участници, ангажирани с управлението на влаковото движение.
Караджов увери, че се анализират всички случаи на грешки и се извършва обучение на служителите.
В „БДЖ - Товарни превози" е издаден т.нар. тревожен бюлетин, който информира персонала за възникнали инциденти и набелязва мерки за преодоляване на подобни случи в бъдеще, посочи министърът. Той информира освен това, че от декември м.г. в Националната компания „Железопътна инфраструктура“ е започнало монтиране на камери, записващи и звук, в работните места, в които се осигурява движението на влаковете. Упражнява се и всекидневен контрол върху гаровия персонал, изтъкна транспортният министър. По думите му предстои изпълнителната агенция „Железопътна администрация“ да направи извънредни изпити на експлоатационния персонал в железниците.
Най-големият дефицит е на контрол, дисциплина, професионализъм и мотивация, алармира Караджов. Според него обновяването на системите за автоматична сигнализация, изключваща човешкият фактор, струва значителни средства.
Отговорът на министър Караджов беше на въпрос на народния представител от „Продължаваме промяната – Демократична България“ Иван Белчев, който поиска информация за това какви конкретни мерки ще предприеме министерството за модернизация на системите за сигнализация, включването на маневрени коловози в системата за автоматична безопасност, както и автоматичното изключване на напрежението при рискови условия, за да се предотвратят сблъсъци. Той отбеляза, че повод за въпроса му е инцидентът край София отпреди седмица, при който се сблъскаха два товарни влака, вследствие на което имаше загинали и ранени.
Ресорният министър заяви, че инцидентът се разследва от Националния борд за разследване на инциденти в железопътния, водния и въздушния транспорт, който ще излезе с доклад, в който ще има и конкретни препоръки за безопасност.
Моля, подкрепете ни.