От трети път: СОС прие новата организационна структура, предложена от кмета
Сред ключовите промени е създаването на нова позиция „заместник-кмет по градоустройство“, който ще отговаря за стратегическото планиране и развитието на София. Предвижда се преразпределение на дирекции и отдели и създаване на специализирани звена за ключови направления, сред които:
- дирекция „Вътрешен одит“;
- отдел „Инспекторат за противодействие на корупцията“
- дирекция „Стратегически комуникации и PR“
- дирекция „Кабинет на кмета“
- длъжност „служител по сигурността на информацията“.
Подчинени на секретаря на общината ще бъдат дирекциите и отделите за модернизация на администрацията, управление и поддържане на административни сгради (включително отдел „Енергийна ефективност“), човешки ресурси, деловодство и архив и Център за административно обслужване.
В доклада се подчертава, че щатният брой служители няма да се увеличава – промяната е само в разпределението на функциите. Новата структура трябва да влезе в сила от 1 януари 2026 г.
Основната цел на реформата е да направи администрацията по-ефективна, предвидима и по-добре координирана, като се намалят дублиращите се функции и се уточнят отговорностите на отделните звена. Промените са резултат от анализ на функциите, процесите и отговорностите на общината, както и на сравнителен преглед на практиките в още шест български града, за да се гарантира по-добро взаимодействие между политическото ръководство и главния архитект.
Моля, подкрепете ни.