Твърде леки присъди за каналджиите: Камионът-ковчег в Локорско във фокуса на германските медии
Досега трафикантите на хора в България се отърваваха с парични глоби или твърде леки присъди, отбелязва "Ди Велт" по повод трагедията.
“Дойче веле” събра статии по темата в авторитетни германски издания.
Случай с подобен мащаб досега не е имало в България, коментира обществено-правната медийна мрежа АРД и припомня, че България защитава границата си към Турция с ограда, където наскоро е имало инцидент с ранен млад бежанец. Изданието пояснява и това, че България иска да стане част от Шенгенското пространство, но е била спряна от ветото на Австрия, която счита, че България не подсигурява достатъчно добре своите граници.
Списание “Шпигел” изтъква, че трафикът на нелегални мигранти е печеливш, но смъртоносен бизнес. Изданието отбелязва, че крайните цели на мигрантите са най-вече Великобритания, Германия и Франция, за което загиналите в България са платили по 6000 до 7000 евро на човек. Българските каналджии са получили една част от тези пари: Шофьорите - по 100 евро за всеки превозен мигрант, а ръководителят на трафикантите - до 1000 евро за всеки човек.
Телевизия NTV на сайта си информира за задържането на предполагаемия шеф на трафикантите на хора в България и коментира в тази връзка, че досега страната е била известна с твърде либералното си отношение спрямо криминалните банди на трафиканти.
"Ди Велт" цитира данни на българското Министерство на вътрешните работи за осуетени 164 000 опита за нелегално преминаване на границите през миналата година. Вестникът отбелязва, че София има намерение да затегне законодателството срещу трафика на хора. „Досега каналджиите обикновено се отърваваха с парична глоба или условна присъда“, коментира изданието.
Моля, подкрепете ни.