Удар под кръста: Русия забрани китайските камиони – били опасни за общественото здраве

Реално Русия заявява, че китайските товарни машини са опасни за живота.
Забраната е насочена към превозни средства, произведени от корпорациите Dongfeng, Foton, FAW и Sitrak. Те се изнасят в много други страни и досега към тях не са предявявани подобни обвинения. Според Росстандарт обаче китайските камиони не отговарят на техническите разпоредби и стандартите за безопасност на превозните средства.
Инспекторите се позовават на проблеми, включително лоша спирачна активност до дефектни монтажи на предпазните колани. Русия е наредила на производителите да изтеглят своите превозни средства и да спрат продажбите на руска територия.
На дилърите е разпоредено да спрат веднага продажбите. Това засяга 20 000 китайски камиони, които в момента са на склад и очакват купувачи в Русия.
Това решение идва в момент, когато руската автомобилна индустрия е изправена пред огромна криза. Миналата седмица големите местни производители KAMAZ, AvtoVAZ и GAZ обявиха плановете си да преминат към четиридневна работна седмица на фона на намаляващото търсене. Вече се извършват и мащабни съкращения на персонал в руските заводи. Продажбите на КАМАЗ, например, са намалели с повече от 40%, което е истинска катастрофа.
Ключов производител на камиони, базиран в Република Татарстан, обвини правителството в Кремъл, че води „недалновидна политика“ по отношение на руската автопромишленост и вноса на товарни машини от други страни. Това довело до наводняване на руския пазар с китайски автомобили и камиони.
В тежка ситуация са изпаднали и руските производители на леки автомобили и джипове. Автоваз произвежда новия модел Лада Искра с китайски компоненти и такива на френската марка „Рено“, останали от времето, когато „Рено“ се сглобяваше в Русия. В момента обаче новата Лада успява да произведе минимални количества, а продажбите са абсурдно ниски.
Засега реакция от Пекин има само в медии. Очаквано те са силно отрицателни, като се припомня, че Поднебесната империя изнася товарни камиони в десетки страни по света, без да има оплаквания по отношение на качеството и безопасността. Очаква се официална позиция на китайските производители и правителството.
Моля, подкрепете ни.





