Васил Върбанов: Наистина ли частният паркинг под НДК е собственост на непознатия за мен човек, когото наричат Таки?
По-важен е вторият:
- Наистина ли частният паркинг под НДК е собственост на непознатия за мен човек, когото наричат Таки?
Ако това е така - то предлаганото от г-н Бонев неведнъж в медиите - живеещите в района с намалените паркоместа - да ползват частни паркинги, най-големият от които е точно този на Таки - официално позиция на Столичната община ли е?
Тоест, вместо предварително да изгради общински паркинги, които да събират в общинския бюджет таксите на гражданите, същата тази Община рязко съкращава паркоместата и насочва парите им към касата на Таки...??!!
След като потвърди, че паркингът под НДК наистина е бил собственост на Таки и това нямало как да се промени в близко бъдеще, г-н Бонев се опита да отговори на въпроса ми със следните думи. Цитатът е съвсем точен, а когато съветникът казва "той", има предвид мен:
"Ако той си мисли, че за 200 лв на години или 16 лв на месец, колкото всъщност струва винетката за синя зона, ще има гарантирано паркомясто, съжалявам, в заблуда е!
Нека види колко лева на месец е в частен паркинг и след което да обясни - общината благотворителна организация ли е, за да дава в пъти, десетки пъти по-ниска цена за паркиране в такъв случай." (край на цитата)!
Тук се налага да продължа този диалог!
НЕ! Не смятам Общината за благотворителна организация, но тя не е благотворителна не само към гражданите, които й плащат своите данъци, но не може да е благотворителна и към частния бизнес!
Настоявам да подчертая още два изключително важни факта:
1. Нито аз, нито който и да е било от жителите на Синята зона в София сме определяли цената на годишните винетки или на талоните за паркиране. Както и районирането на зоните за паркиране!
Те са определени от същата тази Община, а ние нито сме можели, нито сме искали да се пазарим с нея. Напротив, от няколко години в квартала, в който живея, настояваме за вдигане на цените, както и за разширяване на времето на синята зона 24/7.
2. Не аз и съседите ми насочваме потенциалните за Общината приходи в частни ръце и то към лица с подчертано съмнителна криминална репутация!
В края ще припомня своите думи от разговора по 'Дарик', който първично беше за френските избори.
За съжаление, паралелите между френската и българската система в случая са напълно неуместни.
На първо място - в Париж могат да си позволят да увеличават многократно дължината на своите велоалеи, и защото Франция има превъзходна ЖП система и влакове, някои от които се движат със скорост 350 км в час.
За нас българите, за огромно съжаление, автомобилите все още са НЕОБХОДИМОСТ. Помислете си за колко часа и при какви условия ще стигнете с влак дори на близко разстояние като Пловдив. Да не говорим ако искате да заведете семейството си на море в Балчик или Царево. Или дори в по-близката Гърция. С влак е адски трудно, а с велосипед направо невъзможно!
Германците, нидерландците, британците, французите и др. нямат този проблем. Но ние го имаме. Да ползваш автомобил като българин и софиянец не е глезотия, а жизнена необходимост!
И тези наши коли трябва да стоят някъде.
Парижката община има специална преференциална ценова политика за колите на живеещите по кварталите (това е за отделен пост)!
Този проблем в София трябва да бъде решен от Общината ни, а не от гражданите. И надменното и снизходително отношение на представителите на Общината към гражданите е меко казано недопустимо.
Защото гражданите не дължат на общината нищо, освен да си плащат данъците и да спазват правилата и законите.
За сметка на това, задължение е на Общинския съвет, на кмета и на работещите на заплата в Общината и в общинските дружества са - да служат на гражданите и да решават техните проблеми!
P.S. - За 4 години, "Герб" ни разказаха играта, като строиха метро като неандерталци. За ремонтите им в същия тоя център не ми се говори! Явно нямаме късмет...
Васил Върбанов, Facebook
Заглавието е на редакцията на ФрогНюз
Моля, подкрепете ни.