Влизат нови правила за шофьорските книжки
По време изпита курсистите ще трябва да преценят как да реагират, ако попаднат в ситуация със заледен път или при почти нулева видимост.
Заместник-министърът на транспорта и съобщенията Димитър Недялков каза, че една от основните разлики между младия и неопитен водач и опитния такъв, е скоростта на вземане на решенията и анализа на видеото ще помогнат те да се научат да се справят по-бързо със ситуацията на пътя:
"Бихме желали и да подсигурим всички вас, да могат да бъдат по-уверени, че заобикалящите ги хора и хората, съседите, които участват в движението, са по-добре подготвени".
Изпълнителният директор на "Автомобилната администрация" Бойко Рановски каза, че кандидатът има право да прегледа клипа три пъти и след това ще му бъдат задавани въпроси. Въпросите от теста остават 45 на брой. Клиповете са направени по германски модел и са с продължителност 15 секунди:
"Самият тест, в който има включени два видеоклипа, системата автоматично генерира резултата. Няма човешка намеса, няма намеса на служител на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация"".
По този начин на изпита по теория се счита, че в над 99% от случаите неподготвен кандидат не може да вземе изпита.
Моля, подкрепете ни.