5|
6004
|18.03.2016
НОВИНИ
Враца заприлича на летище "Шарл дьо Гол"
Общинско предприятие в община Враца сгазило закона и може би го очакват солени глоби. Това ни съобщава местният сайт „Зов нюз”.
Изданието алармира, че доминираният от ГЕРБ общински съвет, не спазва закона, докато харчи, както му скимне, парите на данъкоплатеца. В нарушение на законовите разпоредби, за пореден път дружеството „Тролейбусен транспорт” загърбило закона и закупило от Белгия автобуси втора употреба, без да обявява публична покана или обществена поръчка в Агенция за обществени поръчки. Преди дни ръководството на предприятието е похарчило близо 80 000 лева за закупуването на шест френски автобуса „Рено”, с надписи AIR France по тях. Те са същите, които щъкат между самолетите на летище "Шарл дьо Гол".
Тъй като сумата е над изискващите се по закон 66 хиляди лева, за които трябва да се обяви обществена поръчка, фирмата е трябвало да изпрати обявление в Агенцията публична покана. От края на месец февруари, когато съветниците са взели решение за въпросната покупка на редовно заседание, до момента в Агенция за обществени поръчки изобщо не са обявени намеренията на врачанското общинско предприятие. Това установила проверка в институцията. От там заявили, че от началото на годината до момента при тях Община Враца и тролейбусното предприятие не са обявявали никакви обществени поръчки или публични покани за закупуването на автобуси от транспортната фирма. Дори купуването на превозните средства да е било в спешен порядък, пак е трябвало да се спази законът, категорични са специалистите от столичната агенция. Новите автобуси вече са факт – шефът на дружеството се разходи в странство и те вече са в депото. Предстои да бъдат брандирани, защото вече не функционират като летищни автобуси на „Ер Франс”. Разликата от градските возила е, че те са за кратки разстояния и са с много малко седящи места. Така че от врачанския квартал „Дъбника” до „Младост” бабите и децата ще стоят вече прави.
Средствата са били осигурени чрез трансфер по бюджета на Община Враца – прехвърляне на пари от една в друга сметка. Очаква се „новите” евтини возила да тръгнат из врачанските улици веднага след затваряне на площад „Св. Софроний Врачански” заради ремонтни дейности по Водния цикъл. Съмненията на експертите обаче са, че това са пари, хвърлени на вятъра, тъй като след близо тримесечната употреба евтините превозни средства ще бъдат предоставени на вторични суровини, както беше обявено по време на заседанието на Общинския съвет в града на Ботев. За повече коментар сайтът е потърсил шефа на „Тролейбусен транспорт” Николай Вълков. Той обаче отказва коментар и препраща репортерите към пресцентъра на общинската администрация. Никой не иска да отговори какво е качеството на возилата, щом и шестте струват има-няма 80 хиляди лева с ДДС? Няма ли да се страхуват майките да качат децата си в евтините возила? Наистина ли са хвърлени на вятъра тези 80 бона на данъкоплатеца? Защо не е спазен Законът и никой не е обявил публична покана или обществена поръчка, а покупката е направена „на тъмно”? Стават ли летищните автобуси за градски транспорт и могат ли пътниците да бъдат спокойни за живота и здравето си? Незнаещи ли са местните „сенатори“, или са изпълнили нечие поръчение, чудят се във Враца. Заради необявената публична покана се очаква на тролейбусното дружество да бъдат наложени солени глоби от Сметната палата и Агенция държавна финансова инспекция, прогнозира сайта.
Тъй като сумата е над изискващите се по закон 66 хиляди лева, за които трябва да се обяви обществена поръчка, фирмата е трябвало да изпрати обявление в Агенцията публична покана. От края на месец февруари, когато съветниците са взели решение за въпросната покупка на редовно заседание, до момента в Агенция за обществени поръчки изобщо не са обявени намеренията на врачанското общинско предприятие. Това установила проверка в институцията. От там заявили, че от началото на годината до момента при тях Община Враца и тролейбусното предприятие не са обявявали никакви обществени поръчки или публични покани за закупуването на автобуси от транспортната фирма. Дори купуването на превозните средства да е било в спешен порядък, пак е трябвало да се спази законът, категорични са специалистите от столичната агенция. Новите автобуси вече са факт – шефът на дружеството се разходи в странство и те вече са в депото. Предстои да бъдат брандирани, защото вече не функционират като летищни автобуси на „Ер Франс”. Разликата от градските возила е, че те са за кратки разстояния и са с много малко седящи места. Така че от врачанския квартал „Дъбника” до „Младост” бабите и децата ще стоят вече прави.
Средствата са били осигурени чрез трансфер по бюджета на Община Враца – прехвърляне на пари от една в друга сметка. Очаква се „новите” евтини возила да тръгнат из врачанските улици веднага след затваряне на площад „Св. Софроний Врачански” заради ремонтни дейности по Водния цикъл. Съмненията на експертите обаче са, че това са пари, хвърлени на вятъра, тъй като след близо тримесечната употреба евтините превозни средства ще бъдат предоставени на вторични суровини, както беше обявено по време на заседанието на Общинския съвет в града на Ботев. За повече коментар сайтът е потърсил шефа на „Тролейбусен транспорт” Николай Вълков. Той обаче отказва коментар и препраща репортерите към пресцентъра на общинската администрация. Никой не иска да отговори какво е качеството на возилата, щом и шестте струват има-няма 80 хиляди лева с ДДС? Няма ли да се страхуват майките да качат децата си в евтините возила? Наистина ли са хвърлени на вятъра тези 80 бона на данъкоплатеца? Защо не е спазен Законът и никой не е обявил публична покана или обществена поръчка, а покупката е направена „на тъмно”? Стават ли летищните автобуси за градски транспорт и могат ли пътниците да бъдат спокойни за живота и здравето си? Незнаещи ли са местните „сенатори“, или са изпълнили нечие поръчение, чудят се във Враца. Заради необявената публична покана се очаква на тролейбусното дружество да бъдат наложени солени глоби от Сметната палата и Агенция държавна финансова инспекция, прогнозира сайта.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads