Реклама / Ads
0| 4172 |18.12.2023 НОВИНИ

Всеки родител може да провери здравното досие на детето си. Вижте как

.
Родителите вече имат достъп до електронните пациентски досиета на децата си и всички техни електронни здравни документи, вписани в Националната здравноинформационна система (НЗИС). 
 

Това обявиха на пресконференция днес заместник-министърът на здравеопазването доц. Петко Стефановски и Ивайло Стойчев – мениджър проекти в “Информационно обслужване“. Участие в пресконференцията взе и Александър Огнянов – директор на Дирекция “Здравно-информационни системи“ в МЗ.

За да получи достъп до здравното досие на детето си, е необходимо родителят първо да осъществи достъп до личния си профил в my.his.bg, което се извършва чрез електронен подпис. Веднъж влезли в собственото си досие, родителите получават автоматичен достъп и до профила на детето/децата си.


След сдвояване с мобилното приложение еЗдраве чрез QR-код, този достъп може да бъде осъществяван през смартфона, без да е необходимо повторно използване на електронния подпис или допълнителна регистрация.


За достъп на родителя до профил на дете се използва базата данни на Главна дирекция „Гражданска регистрация и административно обслужване“ (ГРАО).


След влизане в “Моето пациентско досие“ в my.his.bg, от падащо меню всеки родител има възможност да достъпи профила на детето/децата си. Системата е изградена така, че ако даден потребител влезе в профила на детето си, секцията  “Моето досие“ се променя с името на детето. При достъп до профил на дете през мобилното приложение еЗдраве се визуализира съобщение на червен екран, което предупреждава родителя, че вече не е в своя профил, а в този на детето му.

 

Новата функционалност дава достъп на всеки родител до всички вписани в НЗИС електронни записи на детето/децата – електронни прегледи, електронни направления, резултати от изследвания, ваксини, рецепти, кръводарявания, болничен престой и др. Предстои там да бъдат добавени и медицинските бележки за извинение на отсъствията, допуснати в училище.

 

Мобилното приложение еЗдраве осигурява възможност и за активиране на известия, свързани с издаването на нов електронен здравен документ или коригирането на вече съществуващ такъв на дете. Активирането на нотификации се осъществява през меню “Настройки“ от профила. След като влязат в настройките на приложението, потребителите трябва да изберат “Известия“ и да включат опцията „За всички свързани лица“. Родителите имат възможност да изберат дали да получават нотификации само за собствения си профил, за всички свързани лица, или и за двете.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 5| 4142 |18.12.2023 ЕС с още санкции срещу Русия. Забрани търговията с диаманти . 7| 3934 |18.12.2023 В съда са всички документи, изискани заради преместването на ПСА . 2| 6772 |18.12.2023 HOLIDAY PARK Перник спечели "Сграда на годината" . 9| 20949 |18.12.2023 Историческо решение на Ватикана за еднополовите бракове

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads