Реклама / Ads
2| 2144 |25.09.2025 НОВИНИ

Защо имената на самолетите на Boeing започват с числото „7“?

.
Boeing
От 707 до 787 Dreamliner, имената на всички пътнически самолети Boeing имат едно общо нещо: всички те започват (и завършват) с числото седем. Тази традиция е част от историята на компанията от 50-те години на миналия век. И макар някои да спекулират, че става въпрос за тригонометрия или броя на пътниците, които могат да се поберат на борда, истинската причина е много по-проста, пише SlashGear.
 


От следвоенната епоха, самолетите с витлово задвижване са получавали серийни номера в диапазона 300–400, турбовитловите - 500, ракетите и ракетите - 600, а реактивните пътнически самолети - 700. Когато прототипът на Boeing 367-80 се е подготвял да влезе в експлоатация като първи член на „серията 700“, маркетолозите на компанията решили, че „707“ звучи по-меко и е по-запомнящо се от просто „700“.


С тази малка промяна, 707 не само стана първият успешен пътнически самолет на Boeing, но и зададе модела за именуване на всички бъдещи самолети от серията "7".

 

След 707 формулата се утвърждава: появяват се 727, 737 и 747. Но освен външните номера, системата за именуване включва и допълнителни кодове. От 1956 до 2016 г. Boeing добавя уникални клиентски кодове към базовия номер, за да посочи коя авиокомпания е закупила самолета. Например, Boeing 747-438 на Qantas има код „38“, уникален за австралийския превозвач. Boeing 737 MAX на Southwest Airlines има код „H4“, което показва принадлежността му към тази авиокомпания.

 

Съществуваха и обозначения на подмодели. "ER" означаваше Extended Range, "LR" - Long Range, а "F" - товарната версия. Например, 747-400M означаваше комбинирана пътническа/товарна версия, докато 737-800BCF означаваше Boeing Converted Freighter. Всяко допълнение предоставяше повече информация за предназначението на самолета, дори ако основната последователност "7X7" оставаше непроменена.


Лесно е да се види очевидното: поредицата „7X7“ е към своя край. Boeing вече е използвала всички номера от 707 до 787, оставяйки наличен само 797. След това компанията ще трябва да реши дали да започне отначало с различен номер или да разработи познатата схема. Историята вече е виждала пример с проекта за свръхзвуков Boeing 2707, така че този вариант също е възможен.

 

Независимо от това, числото „7“ е неразделна част от идентичността на Boeing от 50-те години на миналия век. Независимо дали става въпрос за 737, 787 или друг самолет между тях, пътниците знаят, че летят с Boeing. Като се има предвид значението и историята на това число, е трудно да си представим, че компанията ще се откаже от тази традиция. Можете да се обзаложите, че маркетолозите на Boeing вече обмислят как грациозно да продължат тази линия на „седем“.

 

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 2| 2166 |25.09.2025 САЩ откриха свой собствен „Бермудски триъгълник“ . 1| 2171 |25.09.2025 Хората, родени на тези дати, доминират всички около себе си . 4| 2141 |25.09.2025 Пентагонът свика среща на американски военни представители от цял ​​свят . 7| 2164 |25.09.2025 Унгapия тpeпepи зa pycĸия гaз?

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads