Защо отрязаха главите на шефовете на пътната агенция?
Припомняме, че в Комисията по ревизия, която бе създадена в 45-тото Народно събрание, бяха разисквани подобни практики, свързани с държавното предприятие „Автомагистрали“. Директорът на дружеството Стоян Беличев обясни практиката с това, че авансирането е обезпечило капариране на материали и машиносмени на цени, по-добри от тези в момента.
Вече бившият член на пътната агенция Иван Досев посочи, че всички авансови плащания са по условията на договорите между АПИ и фирмите. „Необходимо условие е наличието на договор и клауза за авансово плащане, никъде не е поставяно условие за проектна готовност“, заяви той. Според него повдигането на темата в 45-тото НС е било спекулативно.
Ексшефът на АПИ Георги Терзийски пък останал „меко казано изненадан“ от мотивите за освобождаване си, за което научил вчера в края на работния ден. По думите му не е ясно заради плащания по кои обекти той и колегите му са отстранени от агенцията.
На мястото им идват Апостол Минчев (председател на УС), Веселин Пейков и Ивайло Денчев (членове).
Терзийски, Досев и третият освободен член на УС на АПИ инж. Олег Асенов днес се срещнаха с тях и с един от зам.-министрите на регионалното развитие, за да предадат започнатите задачи на новия екип. „Днес стоим цял ден в агенцията, с цел да предадем управлението на новия екип и да отговорим на всички техни въпроси, въпреки че днес формално не сме на работа. Това говори за едно – не се страхуваме нито от въпроси, нито от проверки“, отсече Терзийски.
Моля, подкрепете ни.