Йонко Иванов за Фрог: Само Русия е ползвала системата „малус-бонус”, но и там е паднала
Такъв вариант имаше в Русия преди 5-6 години и издържа само 2 години. Не може за едно провинение да имате две наказания – едно по Закона за движение по пътищата и второ като получаваме по-висока наказателна премия върху „малус бонус”.
Има делене на държавна и общинска собственост спрямо частната. Хората, които са привилегировани да карат държавни коли, ще се чувстват безнаказани. Така ще се чувстват държавните администрации, полицията, НСО, общинските служби.
Управляващите с тази идея пълнят балони, тъй като се очаква още няколко застрахователни дружества да не могат да изплащат премиите по „Гражданска отговорност”. Целта е да се съберат пари, за да може тези дружества да бъдат стабилизирани. Ние, от Съюза на преподавателите ще изчакаме още малко и вероятно ще се включим в протестите. Към 4000 автомобила ще покажат своето отношение към начина, по който тази наредба бе изготвена. А тя бе създадена на тъмно, защитавайки интересите на застрахователния бизнес. Не може да се твърди, че средната заплата в момента е 1117 лв., а всъщност в застрахователния бизнес е 1700 лв. От тези високи заплати да се дадат премиите.
Един от застрахователните шефове излезе в медиите и заяви, че се предлага румънската система. Тя обаче е 50% бонус и 180 % малус, а не 25 на 400, както се предлага у нас. Не може вие да сте изряден шофьор 7 години и да нямате наказание, а аз да имам за 1 година 7 удара. Излиза, че престъпниците ги правим светии, а хората, които не са направили нищо, да ги наказваме.
Управляващите дължат отговор и за това кому бе необходимо чуждестранна фирма да прави изчисления. Тя е взела много пари от нашия джоб. Нашите експерти много по-добре щяха да ги направят. Ако се пристъпи към реализирането на тази наредба, искрата ще пламне.
Моля, подкрепете ни.