Г-жо Атанасова, не си вкарвайте автогол. Жив е споменът, че всички мрачни пътища водят към ГЕРБ
Защото всяка нейна атака всъщност връща спомените ни към онези срамни моменти от управлението на Бойко Борисов, от които на добре информираните ни читатели дори косите могат да настръхнат. Ако си мислите, че е пресилено, не е. Направо е страшно.
В поредица от разследвания Фрог нюз разкри през 2018 година за десетките нарушения, при които шофьорите на автобусите от фирма „Юнион Ивкони“ са били принудени да возят пътници към различни краища на България.
Именно заради това имаше и поредица от инциденти, белязани с десетки жертви. Докато траеха последвалите инспекции на контролните органи спрямо въпросната транспортна фирма, започна надиграването им. Защо ли? Защото резултатите от проверките на Върховна административна прокуратурата бяха плачевни – 40 тежки нарушения само за един автобус. Оказа се, че за дружеството не важат ни правила, ни закони. „Установява се, че картата на шофьора не е поставена в тахографа, а водачът е само един, а не двама, както е описано в пътния лист“, гласи част от резултата, описан от държавното обвинение.
Заради всичко това на два пъти ВАП поиска от Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“, която е под шапката на транспортното министерство, да отнеме незабавно лиценза на „Юнион Ивкони“. Превозването на хора трябваше незабавно да бъде прекратено, защото е опасно, смятаха държавните обвинители. Това, обаче така и не се случи.
Едно спряно разследване на Валя Ахчиева по БНТ тогава щеше да покаже огромната корупция, която се ширеше в тази Агенция. Както и факта, че големите транспортни фирми са се отчитали в кеш пред властта на ГЕРБ, за да си карат както намерят за добре и никой да не ги закача. Вярно, вдигна се шум и надали, г-жо Атанасова, сте пропуснали този скандал. Интересно защо си замълчахте? Случайно сте си обърнали главата на другата страна? Или просто не ви бе политически изгодно да се заровите в лай...а, сътворени по времето на ГЕРБ.
Разследванията на екипа ни доведоха до шокиращи данни, които така и не бяха проверени от прокуратурата. А именно, че фирмите кешират най-малко по 10 бона месечно на хора от ръководството на министерство на икономиката. Ей така, за кеф на държавните служители и спокойствие на бизнеса.
Макар гербаджиите днес да са се активирали в нападките към своите политически опоненти по линия на пътната безопасност, едва ли си спомнят за случилото се на пътя край Вакарел на 13 април 2018 г.? Седем жертви и 22-ма тежко ранени, които и до днес търпят последствията от ужаса след обърнатия автобус на „Юнион Ивкони“. Злополучният автобус, оказа се, е вдигал 11 пъти над 100 километра в час. В някои моменти дори стрелката на скоростомера е достигала дори 133 километра.
При предишна катастрофа край Ямбол в края на 2017 г. бяха открити 47 тежки нарушения от фирмата. Ще кажете случва се и вероятно ще сте прави. Но куриозното е, че чиновници от Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация“ не пожелаха да връчат наказателните постановления. Както и не поискаха и да отнемат лиценза на фирмата след нареждането на прокуратурата.
Логично е да попитате как е възможно да се подмине с лека ръка подобно престъпно поведение на държавни служители? За случая бе сезирана дори ВКП, но не последва нищо. И в този случай се разбра, че срещу пари всичко може. Така работеше държавата по времето на Бойко Борисов.
Заради истината, г-жо Атанасова и такива като вас, си струва да замълчите. Защото още е парещ спомена за това, как всички мрачни пътища водят към ГЕРБ.
Невена Миткова
Моля, подкрепете ни.