Австрийският президент се вози на метро, кметът на София с Мерцедес на НСО
Като отговор, той публикува снимка на личната си годишна карта за градския транспорт напомняйки, че е един от 800 000-те хиляди свои съграждани, притежатели на такава. Той е част от голяма група европейски политици, от министри до кметове, които вместо да ползват служебните си коли, се придвижват с градския транспорт или с велосипед. Това съобщиха на страницата си във Фейсбук от гражданската органицазия "Спаси София".
В "богата" България от друга страна, всяка калинка ползва служебна кола, даже за къси пътувания в града. Повечето общински съветници, зам.-кметове и шефове на общинските дирекции ползват ежедневно коли, за да стигнат до работа. В резултат, цялата ул. Московска и значителна част около храм-паметника Св. Ал. Невски е превърната в паркинг със служебни абонаменти на Столичната община.
Кметът Йорданка Фандъкова - Yordanka Fandakova пък пътува в Мерцедес на НСО, а в градския транспорт се качва два пъти годишно и то само в присъствие на медиите.
Вместо да дават пример на гражданите на най-замърсената и хаотична столица в ЕС, нашите политици и "експерти" се държат като велможи, нежелаещи да се смесват с простолюдието. Предвид че всички те безплатно получават годишни карти за градския транспорт, това поведение е наистина нелогично. Може би, ако започнат по-често да ползват градския транспорт и прекарат по 20-30 минути в чакане, само за да им дойде претъпкан автобус, тролейбус или трамвай, щяха да си дадат сметка колко подобрения са нужни на системата. Или ако бяха избрали велосипед, щяха да проумеят колко опасни са разпокъсаните велоалеи, осеяни с пропаднали шахти и стърчащи болтове.
Затова питаме Кмета,общинските служители и общинските съветници - по какви причини не оставяте колите си и не се качите на градския транспорт или на колело? Ще се радваме да получим отговори лично от техните ФБ профили!
Моля, подкрепете ни.