Може и малкият нальот да е убил пилотите на Ми-17!?
По изискване на натовските стандарти един пилот, независимо дали на самолет или на хеликоптер, трябва да има 180 часа нальот на година.Липсата на ресурс е причината да се лети толкова малко.
Нека теглим чертата: Единият от пилотите има 24 години служба и 600 часа нальот. Другият дори по-малко - 500 часа за двадесетина години. Проста сметка показва,че тези бойни пилоти има около 25 часа нальот годишно. Или по 2 часа нальот месечно!
И това са едни от най-опитните пилоти. Представете си какво е положението при останалите?!
Пилотите в България летят опасно недостатъчно. През 2015 г. нальотът на пилотите от Военновъздушните ни сили е бил 33 часа на година. Установеният минимум в НАТО е 80 часа на година. Подобни са цифрите и за 2016 и 2017 г. и дори вървят надолу поради неизправните изтребители и вертолети.
Годишният нальот е крайно недостатъчен. Пилотите в страната ни летят доста под определения праг спрямо установените стандарти за опит в авиацията.
Нормативът в НАТО е 180 часа на година, а установеният санитарен минимум в световен мащаб е поне от 80 часа на година. Ние отдавна сме под всякакви „хигиенни“ норми на нальот и безопасност на полетите. Летим опасно малко часове. Тези думи не са на кой и да е, а на сегашния президент и бивш командир на ВВС ген. Румен Радев, казани през юни 2017 г.
Нека припомним, че пилотите с около 25 години служба преди години имаха нальот от 3500-4000 часа по време на службата си. Президентът Радев, роден 1963. има 1400 часа, а загиналите капитани Пламен Ппнтилеев и Стоян Неделчев 500-600 часа.
Моля, подкрепете ни.