Вторник, 19 Юни 2018, 01:43
Frognews
6| 5680 |13.06.2018

Може и малкият нальот да е убил пилотите на Ми-17!?

.
Загиналите пилоти при катастрофа с хеликоптер Ми-17 капитан Пламен Пантилеев и капитан Стоян Неделчев са имали изключително малък нальот за 2018 г. Първият е налетял от началото на годината до момента едва 17 часа, а другият – 18. Това съобщи командирът на ВВС генерал-майор Цанко Стойков в авиобаза „Крумово”.

По изискване на натовските стандарти един пилот, независимо дали на самолет или на хеликоптер, трябва да има 180 часа нальот на година.Липсата на ресурс е причината да се лети толкова малко.

 

Нека теглим чертата: Единият от пилотите има 24 години служба и 600 часа нальот. Другият дори по-малко - 500 часа за двадесетина години. Проста сметка показва,че тези бойни пилоти има около 25 часа нальот годишно. Или по 2 часа нальот месечно!

И това са едни от най-опитните пилоти. Представете си какво е положението при останалите?!

 

Пилотите в България летят опасно недостатъчно. През 2015 г. нальотът на пилотите от Военновъздушните ни сили е бил 33 часа на година. Установеният минимум в НАТО е 80 часа на година. Подобни са цифрите и за 2016 и 2017 г. и дори вървят надолу поради неизправните изтребители и вертолети.

 

Годишният нальот е крайно недостатъчен. Пилотите в страната ни летят доста под определения праг спрямо установените стандарти за опит в авиацията.

Нормативът в НАТО е 180 часа на година, а установеният санитарен минимум в световен мащаб е поне от 80 часа на година. Ние отдавна сме под всякакви „хигиенни“ норми на нальот и безопасност на полетите. Летим опасно малко часове. Тези думи не са на кой и да е, а на сегашния президент и бивш командир на ВВС ген. Румен Радев, казани през юни 2017 г.

 

Нека припомним, че пилотите с около 25 години служба преди години имаха нальот от 3500-4000 часа по време на службата си. Президентът Радев, роден 1963. има 1400 часа, а загиналите капитани Пламен Ппнтилеев и Стоян Неделчев 500-600 часа.

Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания. Моля, подкрепете ни.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. Експерти: Може да сме в чакалнята на еврозоната и да си останем там 3| 4044 |26.04.2018 . Експерт за катастрофата: Не може машина от 1 тон да обърне автобус от 20 тона 8| 9606 |16.04.2018 . Боряна Димитрова: Сделката за ЧЕЗ може да ерозира властта 5| 8271 |05.03.2018 . Държавата може да се намеси в сделката за ЧЕЗ, категоричен е Трайчо Трайков 5| 4831 |27.02.2018

КОМЕНТАРИ

Реклама
Реклама
Реклама

БЛОГОВЕ

Ние използваме "бисквитки", за да улесним Вашето сърфиране и да Ви покажем съдържание, което може да Ви заинтересува. Използвайки този сайт, Вие се съгласявате с нашите условия

Разбрах

Вашите лични данни / GDPR

Скъпи потребители,

От 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR. Във връзка с това "Фрог Нюз" EООД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR. Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.

РАЗБРАХ