Реклама / Ads
1| 5359 |18.08.2021 НАРОДЕН ГЛАС

Проф. Топалов: Белград спъва РС Македония за ЕС

.
Проф. Кирил Топалов
”Моето предположение е, че Северна Македония не иска да влезе в ЕС под претекст, че България не ги пуска”, заяви пред бТВ проф. Кирил Топалов, член на българо-македонската комисия по въпросите на общата история
 

"Белград никога няма да ги пусне преди себе си в ЕС, но може би Сърбия също не иска да влезе в Съюза. Би трябвало Договорът за приятелство и добросъседство, подписан между България и Северна Македония преди четири години все още да има тежест, защото е официален договор между две държави и ако те се отнасят сериозно към международните отношения, към бъдещето си, към народа си, то би трябвало да се зачита", коментира той.


Проф. Топалов допълни, че за съжаление, той не се изпълнява от Северна Македония.


"Депутатите в РСМ гласуваха декларация, която почти обезсмисля договора между нашите две държави и взривява нашите бъдещи отношения, защото тя регистрира крачка назад не само в отношенията с България, но и с Гърция. Гръцкото общество масово вече не приема Преспанския договор и е настроено срещу него. На Гърция ѝ трябва само един опит на Северна Македония да се върне към "антиквизацията", за да се развалят отношенията", прогнозира той.


Проф. Кирил Топалов съобщи, че следващото заседание на смесената историческа комисия трябва да се проведе след втората половина на месец октомври.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 2| 3103 |14.12.2025 България приета в ООН преди 70 години, Китай и Куба против, САЩ се въздържа . 8| 3553 |11.12.2025 Отворено писмо до българските полицаи, но не и до техните началници . 9| 12925 |08.12.2025 Поколението „Алфа”: Пътуването до работа през 2040 г. – спомен. Имейлът – вече ретро . 2| 3435 |07.12.2025 Наемнически армии от профили: Аутсорсингът на пропагандата в XXI век

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads