В Своге се доказа, че корупцията убива, случаят със Саяна е дежавю, посочват от Асоциацията на пострадалите при катастрофи

"Нещо като дежа вю се получава с това заседание на Министерски съвет", каза Тодоров относно свиканата от премиера днес среща заради войната по пътищата. Той напомни, че през август 2018 г. е имало подобно заседание след голямата катастрофа край Своге, когато загинаха 20 души. Делото за Своге още не е приключило – там се доказа, че корупцията убива, отбеляза той и добави, че от нещата, които тогава са посочили като проблеми, нито един не е решен.
"Ако в Своге става въпрос за един планински път, който не е толкова натоварен, сега вече говорим за национална пътна мрежа, международна, по която минават транспортни коридори, която се оказва, че е в същото окаяно състояние".
Владимир Тодоров акцентира върху инфраструктурата. По думите му там съществуват няколко проблема. Според него на първо място тя е недофинансирана:
"Този бюджет се пълни като една пробита кошница, защото тол системата, която трябваше да бъде една златна кокошка, не работи на 100%. Много може да се подобри работата ѝ. Там има поне едни 30%, с които може да се повиши приходът".
На следващо място е как се харчат парите, които са влезли в тол системата и в бюджета, добави Тодоров, според когото това се случва непрозрачно.
"Виждаме изтичане чрез кешови връщания на пари, чрез некачествени ремонти".
На следващо място експертът посочи недоброто планиране. Имаме 36 участъка, които са не повече от 50 км., които трябва да се ремонтират, поясни той.
Според него четвъртият проблем е администрация и бюрокрация. По думите му 420 души работят в централата на АПИ. Той смята, че и тяхната работа може да се подобри.
Тодоров бе категоричен, че когато искаме по-добри пътища, трябва да се събират и по-големи такси за тях. "Как искаме да имаме пътища, когато не отделяме средства за пътища", попита той.
Ръководителите на Пътната агенция няма как да знаят във всеки един момент ремонтите, които се извършват – как се правят и с какви материали, наблегна още Тодоров и посочи, че заради това пътното строителство е разделено на изпълнители и надзорници. Според него именно там трябва да се търси отговорността, а не в административните ръководители.
Моля, подкрепете ни.





