0|
4654
|07.05.2018
СВЯТ
”Хизбула” печели половината от местата в парламента на Ливан
Подкрепяната от Иран групировка ”Хизбула” и политическите им съюзници печелят повече от половината места в ливанския парламент, показват неофициални резултати, цитирани от ”Файненшъл таймс”, цитиран от наши и чужди агенции.
Вотът укрепва позициите на движението в страната. Очаква се "Хизбула" и партньорите им да си осигурят най-малко 67 места в 128-местния парламент. Ако данните бъдат потвърдени от властите, групировката ще увеличи влиянието си в националното правителство на Ливан. Но "Хизбула", която си сътрудничи с различни политически формирования, включително и с християнски фракции, не получава 2/3 мнозинство в парламента, което би позволило на организацията да направи големи промени, включително изменение на конституцията. Някои от местата са спечелени от подкрепения от Запада премиер Саад ал Харири и съюзниците му, които се противопоставят на "Хизбула" и на иранското влияние в страната. Но Харири поддържа мнозинството места в сунитския блок и най-вероятно ще запази позицията си на премиер. Проведените в неделя избори са първите за почти десетилетие. Те се проведоха при нова система на пропорционално представителство. Официалните резултати се очакват по-късно днес. Въпреки промяната в съюзите и местата, 128-местният парламент ще остане разделен поравно между християните и мюсюлманите, което е в съответствие със споразумението Taif, прекратило продължилата 15 г. гражданска война. Според сделката ливанският президент трябва да бъде християнин маронит, премиерът трябва да е сунитски мюсюлманин, а председателят на парламента - шиитски мюсюлманин. Малка е вероятността да има големи промени в кабинета. Избирателната активност е била 49,2% в сравнение с 54 на сто преди девет години. Малко над 31% от избирателите са гласували в столицата Бейрут. Националните избори трябваше да се проведат през 2013 г., но на два пъти трябваше да бъдат отменени заради политическия климат в Ливан и войната в Сирия.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads