0|
4953
|15.03.2010
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
България грабна специалния приз на ITM в Москва
България получи специална награда на V-то Международно туристическо изложение "Интурмаркет 2010", което беше открито вчера в руската столица. Това съобщиха от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма.
Отличието се присъжда за активното участие и подкрепа на страната ни за ITM Москва. То беше връчена лично от изпълнителния директор на Световната организация по туризъм Золтан Шомоги.
„Получаването на такова отличие на една от най-големите туристически борси в света е голямо признание за страната ни. То е оценка за потенциала на България да развива както традиционните морски и зимен туризъм, така и алтернативни продукти – балнео, СПА и уелнес, културен, еко и селски туризъм, винарски турове и т.н. Това са възможности, които ще ни позволят да се утвърдим като атрактивна целогодишна туристическа дестинация на руския пазар, който остава един от стратегическите пазари за България”, заяви зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов.
Страната ни участва за пети път в изложението „Интурмаркет” в Москва. Темата на националното представяне е България – модерна целогодишна туристическа дестинация с акцент върху промотиране възможностите за културен, балнео, СПА и уелнес туризъм.
На българския щанд се представят 10 съизложители, сред които водещи туроператори и хотелиери, които оперират на руския пазар. Демонстрации на СПА-процедури, български народни танци и традиционна българска музика привличат посетителите на изложението, които тази година се очаква да достигнат 80 000.
България и Русия подписаха Програма за съвместни действия в периода 2010 – 2011 г. в изпълнение на Споразумението между правителството на двете страни за сътрудничество в областта на туризма. Документът беше парафиран от зам.-министър Иво Маринов и от председателя на Федералната агенция по туризъм на Руската Федерация Анатолий Ярочкин по време на официалната пресконференция на България в рамките на форума.
Програмата предвижда партньорство за увеличаване на туристическия поток между двете страни, опростяване на административните процедури, разширяване на сътрудничеството в сферата на балнео туризма, културния и религиозния туризъм, круизни пътувания. Страните се споразумяха също да обменят статистическа информация в областта на туризма, в това число и по развитието на туристическата инфраструктура, промотиране на инвестиционните възможности по Черноморското крайбрежие на България и Русия, както и за съдействие при участието на български и руски туристически организации в международни туристически изложения и форуми, организирани от администрациите на двете страни. Част от споразумението и обмена на данни за категоризацията на хотели и контрола на качеството на туристическите услуги, обмен на специалисти и кадри в сферата на туризма, данни за маркетингови комуникационни кампании и инициативи за промотиране на туристическия продукт.
Русия е на четвърто място по брой организирани туристи, посетили страната ни през 2009 г. (след Балканските страни и Германия). В България с цел туризъм са пребивавали 286 757 руски граждани, което e съвпада с данните за 2008 г. Най-голям е бил туристопотокът през юли и август – основно с цел семейни ваканции и детски лагери. «Това, че въпреки кризата сме успели да запазим броя на пътуванията в страната ни е много добро постижение», подчерта посланикът на Р България в Руската Федерация Пламен Грозданов. Според него това се дължи на гъвкавостта на българските и руските туроператори и по-ускорената и облекчена визова процедура.
В края на април очакваме да започне комуникационната кампания за промотиране на българския туристически продукт на руския пазар. Тя е едногодишна и включва излъчване на телевизионни клипове по водещите руски телевизии, публикации в специализирани туристически издания и руската преса, журналистически пътувания до България в различни периоди от годината, с цел представяне на разнообразните продукти, предлагани през различните сезони, както билбордове в големите руски градове. Предвидени са средства в размер на 1.5 млн. евро и още 500 хиляди евро за туристически борси и изложения. Финансирането е заложено в бюджета за реклама на българския туризъм и по оперативни програми на Европейския съюз. Допълнително ще бъде реализирана кампания по Паневропейските телевизионни канали, която ще обхване и Русия. Обмисля се възможността част от туристическата такса, която общините получават при осъществяване на туристически пътувания на тяхна територия, да бъде инвестирана в съвместни инициативи с туроператорите за туристическа реклама.
По отношение на визовите процедури, България използва всички възможности за облекчаване на процедурите по издаване на визи за руски граждани, съгласно действащо споразумение между Русия и ЕС. Ще бъде запазена практиката за издаване на безплатни визи за деца, посещаващи България с цел образователни и културни лагери. България премахва безплатните визи за деца между 6 и 12 години, въведени през миналата година както временна антикризисна мярка, съобщи генералният консул на България в Русия Ангел Георгиев. Той подчерта, че 2010 е финалната година на усилията на България за влизане в Шенгенската зона, поради което страната ни следва стриктно да изпълнява българско и европейско законодателство, в което е предвидена възможност за издаване на безплатни визи за деца до 6 години. Консул Георгиев подчерта, че се водят разговори с посолствата на всички европейски държави в Москва за прилагането на чл. 16 от визовия кодекс, които влиза в сила от 5 април и предвижда възможността за освобождаване от визова такса на деца от 6 до 12 години при съвместно решение на всички страни-членки на Шенгенското пространство в съответната държава.
V-то издание на „Интурмаркет 2010” се провежда от 13 до 16 март в Международния изложбен център „Крокус Експо” в Москва с подкрепата на Световната туристическа организация към ООН, руското правителство, Министерството на спорта, туризма и младежта, Федералната агенция по туризъм на Руската Федерация, водещи руски авио- и железопътни превозвачи и др. Ежегодният представителен форум се провежда в наочалото на туристическия сезон с цел установяването на преки бизнес контакти между руските и чуждестранни туроператори и потребители на туристически услуги. Общата изложбена площ възлиза на 29 150 кв. м . Участват 1300изложители от 125 страни и региони. Основна страна-партньор на тазгодишното туристическо изложение е Египет.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads