24|
6632
|03.01.2015
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
Р. Драганов: Фалитите на руски туроператори за България ще продължи
В този момент България трябва да диверсифицира своя туризъм, защото и през 2015 година ще имаме пикиране надолу по отношение на броя туристи и приходите от руския пазар. Фалитите на руските туроператори и свързаните с тях фирми на територията на България ще продължат, смята експертът Румен Драганов.
Трябва да очакваме тази заплаха, тя е съвсем реална и близка, коментира Драганов. От тази гледна точка, според него, е правилно решението на новосъздаденото Министерство на туризма, съвместно с МВР и МВнР за промяна на статута на визовия режим със съседни страни, например Турция. Сега трябва да очакваме повече туристи от Турция. Турция е един генериращ пазар, който може да бъде равен на румънския. Трябва да се ориентираме и към далекоизточните пазари - отдавна се говори за Индия, Китай, Япония и дори САЩ. Има почва за експанзия на пазари и нова политика, както и за представяне на нови продукти, налагане на балнео спа и уелнеса, културния туризъм етно- или селския туризъм. България трябва да се отвори като целогодишна туристическа дестинация и да привлече външни пазари, заключи експертът.
Той, обаче смята, че най-важното е туризмът да се обърне към българския пазар, който е стресиран в последните години и намрази някои български туристически места, особено по Черноморието и планинските курорти. Вижда се отвращение на част от българите към българския туристически продукт и една радост, която намират в съседна Гърция, Македония, Сърбия. Българският туризъм, освен дълбоката управленска и концептуална криза, трябва да излезе и от дълбоката концептуална криза по отношение на самия туристически продукт, който е силно деформиран и корумпиран в голямата си част, смята Драганов. За алкохолния туризъм експертът смята, че демонстрира липсата на общество, правила и ред. Липсата на отношение на местното общество за това какво то губи от влошения местен имидж води в дългосрочен план до загуби.
2015 г. ще стартира като много добра за зимния туризъм. 2014 г. беше безснежна, което повлия демотивиращо на пътуванията през зимата, каза специалистът. Според него зимният сезон ще бъде добър, с ръстове около 5% спрямо предходната зима. Надяваме се 2015 г. да бъде малко по-добра от 2014 г. Няма как да се повторят спадовете от 2014 г., заключи Румен Драганов.
Той, обаче смята, че най-важното е туризмът да се обърне към българския пазар, който е стресиран в последните години и намрази някои български туристически места, особено по Черноморието и планинските курорти. Вижда се отвращение на част от българите към българския туристически продукт и една радост, която намират в съседна Гърция, Македония, Сърбия. Българският туризъм, освен дълбоката управленска и концептуална криза, трябва да излезе и от дълбоката концептуална криза по отношение на самия туристически продукт, който е силно деформиран и корумпиран в голямата си част, смята Драганов. За алкохолния туризъм експертът смята, че демонстрира липсата на общество, правила и ред. Липсата на отношение на местното общество за това какво то губи от влошения местен имидж води в дългосрочен план до загуби.
2015 г. ще стартира като много добра за зимния туризъм. 2014 г. беше безснежна, което повлия демотивиращо на пътуванията през зимата, каза специалистът. Според него зимният сезон ще бъде добър, с ръстове около 5% спрямо предходната зима. Надяваме се 2015 г. да бъде малко по-добра от 2014 г. Няма как да се повторят спадовете от 2014 г., заключи Румен Драганов.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads