България влезе в топ 10 на най-желаните дестинации в Германия
Включени са данните от записвания в 60 000
хотела и близо 200 000 продадени туристически продукти на 75-те
най-известни германски туроператори.
Това съобщи Манол Димитров, ръководител на
Туристическия информационен център на Съюза на инвеститорите в туризма
във Франкфурт на Майн.
Успехът на България е отбелязан дори
в заглавие в списание FVW (Fremdenverkehrswirtschaft International) -
най-авторитетното специализирано издание за международен туризъм в
Германия: "България спринтира в топ 10" ( Bulgarien sprintet in die
Top Ten).
От 19-то място през октомври миналата година България
отскача на престижното 8 място през октомври тази година. В случая
става дума не само за пътувания за 2007 г., но вече и за записани
пътувания за балнеоложките програми през м.март и м.април на
Лято`2008, коментира г-н Манол Димитров.
И
тази година, както и през миналата, лидери са Испания и Турция. Гърция
се качва от 5-то на 3-то място, а Египет пада от 3-то на 4-то. Спаднал
е интересът към пътуванията за Португалия и Италия.
снимки Вяра Йовева
В класацията по региони запазват водещите си позиции
Турската Ривиера, Палма де Майорка, Хургада. Два гръцки острова с мощен
отскок влизат в „Топ 10": остров Крит се придвижва от 12-то на 4-то
място, а остров Родос атакува 10-то място чак от 31-во място през
миналия октомври.
„Това очевидно се дължи на агресивната реклама и на огромния
рекламен бюджет, с който Гърция се промотира в Германия през последните
две години. Освен това Гърция разполага с туристически информационни
центрове във Франкфурт на Майн, в Берлин и в Мюнхен", коментира г-н
Димитров.
Огромен е интересът към каталога на ТУИ – Германия: „България
– Хърватска", който преди броени дни беше представен на международното
туристическо изложение в Лайпциг. В него са представени над 40 хотела
на нашето Черноморие за Лято`2008. В каталога на ТУИ-Германия, както
и в предварителния каталог на „All Tours" са представени много от
400-те хотела, собственост на членовете на Съюза на инвеститорите в
туризма.
Тези каталози бяха буквално разграбени от представители на
райзебюра, членове на пенсионерски съюзи, българо-немски дружества в
Германия, посетители и постоянни клиенти на представителството на Съюза
на инвеститорите в туризма във Франкфурт на Майн.
Класацията на GIATA излиза само една седмица, след като
авторитетният вестник „Таймс" посочи България на 9-то място в „Топ 10"
на най-предпочитаните зимни дестинации във Великобритания.
GIATA
обработва и разпространява материали на всички известни туристически
оператори и посредници на туристически услуги. В продължение на много
години компании като "Томас Кук", "Ийзи Джет", "ИТС", "ФТИ",
"Олтурс", "Йегер Турс", "Експедиа", "Тревълченъл" и Lastminute.com, а
така също
около 18 000 други клиенти съхраняват своята информация на сърварите
на «ГИАТА». Чрез Интернет или системите Amadeus, Sabre, Worldspan,
Galileo се разпостранява информация за 220 000 хотела в цял свят. Frognews.bg
Моля, подкрепете ни.