0|
5167
|02.09.2009
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
Българските железници с нов антикризисен план
бемът на превозите при БДЖ намалява. Компания има затруднения по осигуряването на средствата за заплащане на таксите към Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ). По тази причина към момента отчита около 20% намаление на приходите, заложени в бизнес програмата й.
Това стана ясно днес след срещата, оргонизирана по покана на Изпълнителния директор на „Български държавни железници" ЕАД със ръководствата на "БДЖ" ЕАД и трите дъщерни дружества - "БДЖ - Товарни превози" , "БДЖ - Пътнически превози" , "БДЖ - Тягов подвижен състав /Локомотиви/" - и ръководствата на синдикалните организации от КНСБ и КТ „Подкрепа", които са страна по Колективния трудов договор (КТД).
Освин информация за фонансовото състояние на българските железници за първото шестмесечие на годината, работодателите представиха пред социалните партньори и пакет от антикризисни мерки за преодоляване на негативните последствия от икономическата криза.
Антикризисният план за действие през второто полугодие на 2009 г. включва мерки за намаляване на разходите, увеличаване на приходите, редуциране на инвестиционната програма и пр.
Действията, насочени към намаляване на разходите, са свързани с реорганизация на експлоатационната работа с цел намаляване на разходите за гориво, електрическа енергия, техническо обслужване и пр.; оптимизиране на организационната структура и на административната дейност, както и свързаното с това намаляване на персонала; и др. По отношение на редуцирането на персонала, от 1-ви октомври 2009 г. се предвижда намаляване на 1 330 служители, а с влизането в сила на новия График за движение на влаковете от 12-ти декември 2009 г. се планира намаляване на още 670 човека, като по този начин общият брой на персонала ще бъде редуциран с 2 000 души.
Мерките за увеличаване на приходите са насочени към активна търговска политика в областта на пътнически и товарни превози с цел привличане на клиенти; продажба на неоперативни активи на дружествата; и др.
Очакваният нетен ефект от горепосочените мерки за второто полугодие на 2009 г. е в рамките на 24 500 000 лв.
Ръководствата на "БДЖ" ЕАД и трите дъщерни дружества посочиха, че запазването на социалния мир е приоритет в съвместната работа със синдикалните партньори. Предвид негативния финансов резултат на групата от дружества и спадът в обемите на превозите е възможно известно забавяне при изплащането на трудовите възнаграждения на персонала през следващите месеци. Въпреки това засега работодателите не предвиждат намаляване на размера на трудовите възнаграждения на работниците и служителите.
Петър Бунев, председател на Синдиката на българските железници, от своя страна каза, че заплатите в НКЖИ се бавят. В момента средната заплата там е 660 лв. Той прогнозира, че на места служителите ще се самоорганизират и ще предприемат действия за спиране на работа. Синдикатът ще се стреми към запазване на работните места. Според Бунев проблемите в железопътната инфраструктура трябва да се решават от държавата.
Синдикалните партньори изразиха разбиране за необходимостта от предприемане на спешни антикризисни действия и потвърдиха своята готовност да съдействат с допълнителни предложения за конкретни мерки. Същевременно, синдикатите посочиха, че по време на предстоящите преговори с ръководствата на всяко едно от трите дъщерни дружества ще дискутират подробно въпросите за предвиденото оптимизиране на организационната структура и на административната дейност, както и свързаното с това намаляване на персонала в съответното дъщерно дружество.
Освин информация за фонансовото състояние на българските железници за първото шестмесечие на годината, работодателите представиха пред социалните партньори и пакет от антикризисни мерки за преодоляване на негативните последствия от икономическата криза.
Антикризисният план за действие през второто полугодие на 2009 г. включва мерки за намаляване на разходите, увеличаване на приходите, редуциране на инвестиционната програма и пр.
Действията, насочени към намаляване на разходите, са свързани с реорганизация на експлоатационната работа с цел намаляване на разходите за гориво, електрическа енергия, техническо обслужване и пр.; оптимизиране на организационната структура и на административната дейност, както и свързаното с това намаляване на персонала; и др. По отношение на редуцирането на персонала, от 1-ви октомври 2009 г. се предвижда намаляване на 1 330 служители, а с влизането в сила на новия График за движение на влаковете от 12-ти декември 2009 г. се планира намаляване на още 670 човека, като по този начин общият брой на персонала ще бъде редуциран с 2 000 души.
Мерките за увеличаване на приходите са насочени към активна търговска политика в областта на пътнически и товарни превози с цел привличане на клиенти; продажба на неоперативни активи на дружествата; и др.
Очакваният нетен ефект от горепосочените мерки за второто полугодие на 2009 г. е в рамките на 24 500 000 лв.
Ръководствата на "БДЖ" ЕАД и трите дъщерни дружества посочиха, че запазването на социалния мир е приоритет в съвместната работа със синдикалните партньори. Предвид негативния финансов резултат на групата от дружества и спадът в обемите на превозите е възможно известно забавяне при изплащането на трудовите възнаграждения на персонала през следващите месеци. Въпреки това засега работодателите не предвиждат намаляване на размера на трудовите възнаграждения на работниците и служителите.
Петър Бунев, председател на Синдиката на българските железници, от своя страна каза, че заплатите в НКЖИ се бавят. В момента средната заплата там е 660 лв. Той прогнозира, че на места служителите ще се самоорганизират и ще предприемат действия за спиране на работа. Синдикатът ще се стреми към запазване на работните места. Според Бунев проблемите в железопътната инфраструктура трябва да се решават от държавата.
Синдикалните партньори изразиха разбиране за необходимостта от предприемане на спешни антикризисни действия и потвърдиха своята готовност да съдействат с допълнителни предложения за конкретни мерки. Същевременно, синдикатите посочиха, че по време на предстоящите преговори с ръководствата на всяко едно от трите дъщерни дружества ще дискутират подробно въпросите за предвиденото оптимизиране на организационната структура и на административната дейност, както и свързаното с това намаляване на персонала в съответното дъщерно дружество.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads