2|
5352
|03.10.2010
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
БДЖ стават холдинг
Предстои преструкторирането на БДЖ в холдингова структура, съобщи председателят на управителния съвет на дружеството Владимир Владимиров.
Той добави, че вече има проявен чуждестранен интерес от немските и австрийските железници и до две години холдингът може да стане факт.
Владимиров обяви, че времето, през което компанията ще се преструктурира ще се използва за оздравяването й.
В момента знаете, че всички активи на БДЖ се намират в шапката - в "БДЖ" АД и те се отдават под наем на "Товарни и пътнически превози". Това, което предстои, е създаване на холдингова структура, при която активите, респективно локомотиви и вагони, ще бъдат прехвърлени в "Пътнически и товарни превози" и ще минат под директния контрол на самите управители и директори в дружествата. Целта е шапката да се свие до една малка структура, която се занимава само със стратегическо управление, финанси и контрол. Със създаването на холдинговата структура ще се освобоим от ненужните локомотиви под формата на продажба на активи или скрап, ще се освободим от ненужните вагони, ще се оптимизира персоналът и ще търсим освобождаване от всички неоперативни активи, които в момента носят разходи на железниците, заяви Владимир Владимиров.
Той уточни, че 14-те почивни станции в системата на БДЖ ще бъдат сведени до 5.
За другите искаме да търсим някаква форма на реализация пазарна. Продажбата е възможна, може да се отдават под аренда, посочи председателят на управителния съвет на железниците.
От БДЖ увериха, че до края на годината няма да вдигат цените на билетите. От Нова година обаче ще излязат с нова тарифна политика като до момента не е ясно дали цените ще бъдат по-високи. От дружеството се похвалиха, че през последните месеци се наблюдава лек ръст в товарните превози и нараствеане на приходите със 17 милиона лева за първите осем месеца на годината спрямо същия период на миналата година.
Близо 2 хиляди души са съкратени в БДЖ за последната година и оптимизацията на персонала продължава. В момента в компанията работят над 13 хиляди души.
Владимиров обяви, че времето, през което компанията ще се преструктурира ще се използва за оздравяването й.
В момента знаете, че всички активи на БДЖ се намират в шапката - в "БДЖ" АД и те се отдават под наем на "Товарни и пътнически превози". Това, което предстои, е създаване на холдингова структура, при която активите, респективно локомотиви и вагони, ще бъдат прехвърлени в "Пътнически и товарни превози" и ще минат под директния контрол на самите управители и директори в дружествата. Целта е шапката да се свие до една малка структура, която се занимава само със стратегическо управление, финанси и контрол. Със създаването на холдинговата структура ще се освобоим от ненужните локомотиви под формата на продажба на активи или скрап, ще се освободим от ненужните вагони, ще се оптимизира персоналът и ще търсим освобождаване от всички неоперативни активи, които в момента носят разходи на железниците, заяви Владимир Владимиров.
Той уточни, че 14-те почивни станции в системата на БДЖ ще бъдат сведени до 5.
За другите искаме да търсим някаква форма на реализация пазарна. Продажбата е възможна, може да се отдават под аренда, посочи председателят на управителния съвет на железниците.
От БДЖ увериха, че до края на годината няма да вдигат цените на билетите. От Нова година обаче ще излязат с нова тарифна политика като до момента не е ясно дали цените ще бъдат по-високи. От дружеството се похвалиха, че през последните месеци се наблюдава лек ръст в товарните превози и нараствеане на приходите със 17 милиона лева за първите осем месеца на годината спрямо същия период на миналата година.
Близо 2 хиляди души са съкратени в БДЖ за последната година и оптимизацията на персонала продължава. В момента в компанията работят над 13 хиляди души.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads