Реклама / Ads
17| 6960 |24.09.2019 БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ

Бранимир Ботев: С „Томас Кук“ фалира и представата за България

.
Бранимир Ботев
Фалитът на „Томас Кук“ не е изненада за никого в бранша. Компанията е в изключително разклатена финансова ситуация от повече от 3 години. Това каза за БНР туристическият експерт и бивш зам.-министър на туризма Бранимир Ботев.
 

„Самите кредитиращи банки отказаха няколко пъти да кредитират повече „Томас Кук“. Даже самият фалит е резултат от отказа им за допълнително кредитиране. Голямо е моето учудване, че едва ли не в момента Министерство на туризма и министър Ангелкова казват, че това е неочакван факт“,.

 

Предстоят „поредица от сериозни сътресения в конвенционалния туризъм“, прогнозира Ботев.

 

„С навлизането на глобалните платформи, като airbnb, booking.com и други, по същество ерата на конвенционалния организиран туризъм през туроператори и туристически агенции просто отива към своя залез… Като че ли целият сегмент на средния клас хотели - тризвездните, е поставен под удара на новите глобални платформи - точно това беше сегментът на „Томас Кук“ като цяло. На трето място, обвързаността на редица пазари, както и българския, приоритетно с "Томас Кук" не дава възможност за бърза реакция“.


Очаква се до октомври в страната ни да не постъпят около 306 милиона евро, коментира Ботев.

 

„Голямата загуба ще бъде оттук нататък в отлива от българския пазар, който и без това е в тежко състояние. Нека да не забравяме, че близо 50% от чартърите се поддържаха от „Томас Кук“… В последните 3 години си бяхме обвързали изключително тежко с „Томас Кук“. Нещо повече - по всичките генериращи за България пазари българското Министерство на туризма имаше за основен партньор „Томас Кук“. В момента, когато „Томас Кук“ фалира, представата за България фалира заедно с акциите на „Томас Кук“.

 

Диана Колчева от Клуба на хотелиерите в Несебър коментира пред „Хоризонт“, че в бранша не са имали проблеми с плащания от компанията.

 

„До този момент не е имало притеснения. „Томас Кук" беше предпочитан партньор през последните години“. Още през лятото от сдружението са приложили 5 спешни мерки за спасяване на сезона, допълни тя. Сред тях - субсидиране на полетите на големите туроператори, намаляване на летищните такси за нискотарифни компании, намаляване на ДДС в туризма и намаление на цените за шезлонг и чадър на плажа. „Реално могат да се предприемат мерки, спешни, за да можем да сключим по-добри договори за следващата година“, каза Ковачева.

 

Ботев оцени предложенията като „логични и разумни“. Той изтъкна, че само една от предлаганите от хотелиерите мерки не може да бъде въведена – издаване на визи на самите летища.

 

„Другите мерки са абсолютно правилни, но те са закъснели. Те трябва да се прилагат една година предварително, тъй като договорите в туризма се сключват септември-октомври предходната година за следващия сезон. Тоест, ние за следващия сезон вече сме закъснели“.

 

Ботев не очаква да преодолеем негативния тренд в близките 3-4- години.

 

„Тотално трябва да се промени цялостната структура на планиране в българския туризъм“, каза още той.

 

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 43| 12815 |24.09.2019 АЕЦ ”Козлодуй" надува цената на електроенергията, грабежът е рекорден . 4| 4738 |23.09.2019 Британският туроператор Томас Кук фалира . 0| 5072 |22.09.2019 Китайска компания дари 18 000 евро на Момчиловци . 6| 5489 |21.09.2019 От 10 000 до 100 000 лева глоба за БНР заради „замлъкването“

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
НАЙ-ЧЕТЕНИ
Реклама / Ads