Глобите за енергото отиват в джобовете на потребителите?
Ирена от Шумен е сред абонатите, изненадани от две фактури с един и същи срок: „Това си е стрес, защото дори да провериш в сайта им какво дължиш след три дена, когато отидеш да платиш се оказва, че не една, а две сметки имаш да платиш и логично хората се стресират”.И докато регулаторът умува дали да санкционира Енерго-Про, председателят на ДКЕВР предложи механизъм, част глобите да се връщат при потребителите, съобщи БТВ.
„Потребителите нищо не разбират от тези глоби. (...) Да приемем, че има срок от 31 дни всички потребители за които не е изпълнен този срок - автоматично да получат компенсация”, обясни председателят на ДКЕВР Светла Тодорова.
Подобна практика има във Великобритания и Унгария. Другият вариант е обезщетения да получават само подалите жалба абонати.
И двете решения според потребителски асоциации ще се обезсмислят след неизбежната либерализация на пазара. „Ще бъдем в друга ситуация и смятам, че решения с хоризонт до една година не са ни нужни”, коментира Богомил Николов от „Активни потребители”.
Засега депутатите, от които зависи това, са скептични. „Според мен обезщетението трябва да е през качеството - ако те не доставят качествена услуга да им намалят цената на електрическата енергия”, изрази мнение Валентин Николов от ГЕРБ. До петък ще стане ясно кои идеи ще влязат в Закона за енергетиката.
Моля, подкрепете ни.