Проект подобрява дейността на НОИ и НЗОК

Изследването показва, че административните разходи за системата за държавно социално осигуряване у нас възлизат едва на 0.41% от БВП, което е почти два пъти по-малко в сравнение със средното за страните от ЕС. Това е добър показател за дейността на НОИ. Извършени анализи показват, че НОИ може значително да подобри своята дейност като се намери оптимален баланс между отделните видове разходи и се увеличи делът на тези с дългосрочен характер и влияние. Препоръчва се увеличаване на капиталовите разходи, за да се инвестира в технологично обновяване и нововъведения в информационни системи, с което ще се ускори обслужването на гражданите.
НОИ трябва да повиши ефикасността на работата на териториалните звена на при издаване на административни актове за нарушения и да заложи конкретни целеви стойности за измерване на изпълнението на заложените дейности.
В рамките на проекта са създадени система от индикатори за измерване на изпълнението на структурите на НОИ и ръководство за работа с нея. Системата включва ключови и оперативни индикатори. Ключовите индикатори представят резултатите, според които НОИ е оценявана от заинтересуваните страни и са показателни за изпълнението на организацията като цяло. Те са разработени с участието на представители на заинтересованите страни. За да бъде подпомогнат процеса на управление и на вземане на решения в НОИ е изготвено специално ръководство за проследяване на резултатността. То ще улесни измерването на изпълнението на планираните резултати спрямо заложените цели в дейността на всички нива – организация, териториално поделение, дирекция и отделни служители.
Аналогичен анализ е изготвен и за Националната здравноосигурителна каса. Анализите са изготвени по проект „Провеждане на оптимизация в държавни институции”, реализиран с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Административен капацитет”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд с бенефициент администрацията на Министерския съвет.
Проектът е в пълно съответствие с целите на административната реформа за оптимизиране дейността на администрацията и има ключово значение за дейността на две от най-големите структури в държавната администрация. Пълните анализи са публикувани в секция „Публикации“ на Портала за обществени консултации www.strategy.bg,
______________________________________________________________
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Административен капацитет”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд”
Моля, подкрепете ни.





